PdF:DEpCPM Kritické myšlení v dějepisu - Informace o předmětu
DEpCPM Kritické myšlení v předmětu dějepis
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 1/0/0. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Libor Kyncl (přednášející), PhDr. Kamil Štěpánek, CSc. (zástupce)
Mgr. Jiří Mihola, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Jiří Mihola, Ph.D.
Katedra historie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: prof. PhDr. Jaroslav Vaculík, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra historie – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, N-DE2) (2)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je představení konkrétní metody aktivního učení, techniky a strategie sestavené v provázaný systém použitelný přímo ve studiu dějepisu.
- Výstupy z učení
- Student je schopen rozvíjet dovednosti čtení, psaní, diskuze, argumentovat, při studiu oboru dějepis.
- Osnova
- Metody rozvíjející dovednost číst, psát, diskutovat, argumentovat Třífázový model učení jako rámec pro aktivní učení Bloomova taxonomie vzdělávacích cílů Uznání - otázka, využití popisného jazyka Metody využitelné v humanitních i přírodovědných předmětech
- Literatura
- INCH, Edward S. a Barbara WARNICK. Critical thinking and communication : the use of reason in argument. 6th ed. Boston: Allyn and Bacon, 2010. xiv, 363. ISBN 9780205672936
- ČERNÝ, Michal a Dagmar CHYTKOVÁ. Myšlenkové mapy pro studenty. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2014. 168 s. ISBN 978-80-265-0267-8
- ČMEJRKOVÁ, Světla, František DANEŠ a Jindra SVĚTLÁ. Jak napsat odborný text. Vydání první. Praha: Leda, 1999. 255 stran. ISBN 8085927691.
- Výukové metody
- přednáška
- Metody hodnocení
- Vypracování průběžných testů a úkolů a závěrečný test.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/DEpCPM