PdF:SP0040 Education of Individuals with - Informace o předmětu
SP0040 Education of Individuals with Intellectual Disabilities
Pedagogická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SP0040/Prez01: Po 8:00–9:50 učebna 19a, kromě Po 24. 10., B. Bazalová
- Předpoklady
- The orientation in the field of intellectual disability in the range of bachelor's degree, a good orientation in the education system, pupils with intellectual disabilities, including educational programs.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 14 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 2/14, pouze zareg.: 1/14, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 1/14 - Mateřské obory/plány
- předmět má 13 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The goal of the course is to adopt the current concept of terminology in the area of pedagogy of people with intellectual disabilities, current insights and possibilities of special educational diagnostics, system of education of pupils with intellectual disabilities, including inclusive education.
- Výstupy z učení
- At the end of the course student will be able to:
- have a general knowledge from the area of pedagogy of people with intellectual disability;
- apply the approaches to education of pupils with intellectual disability. - Osnova
- Legislative framework for education of children and students with special educational needs in the Czech Republic. Curricular documents. Support measures. Educational and psychological counselling services. Students with intellectual disabilities in education. Conditions for education of students with disabilities in primary schools. Individual support strategies and self-regulatory learning for students with intellectual disabilities. Specifics in teaching approaches to students with mild intellectual disabilities.
- Literatura
- Bartoňová, M. (2014) Students with intellectual disability in inclusive education settings. Brno: Masaryk University.
- Bartoňová, M., Vítková, M. et al. (2017) Support measures for students with special education needs in mainstream schools in the Czech Republic and abroad. Brno: Masaryk University.
- Bartoňová, M., Vítková, M., Vrubel, M. (2014) Inclusion in education for students with special educational needs from the perspective of research. Brno: Masaryk University.
- Pipeková, J., Vítková, M. et al. (2015) Social inclusion of people with intellectual disabilities. Brno: Masaryk University.
- Výukové metody
- Interactive seminar, practical examples, discussion.
- Metody hodnocení
- Annotation of professional publication, whose topic will concern education of individuals with intellectual disabilities. Active participation on lectures (80 %). Written test (for successful completion of this course is required 70 % correct answers).
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://www.ped.muni.cz/wsedu
Detail information (literature, headings, etc.) will be given at the beginning of the course by lecturer. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2022/SP0040