PdF:AJ5427 Digitální projekt - Informace o předmětu
AJ5427 Vytvoření digitálního projektu na základě slovní předlohy
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/1/0. 12 hodin ve 2 blocích. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Bc. Matěj Brožek (cvičící)
Ailsa Marion Randall, M.A. (cvičící) - Garance
- Ailsa Marion Randall, M.A.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ5427/01: So 19. 10. 8:30–13:30 učebna 57, So 7. 12. 8:30–13:30 učebna 58, A. Randall
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 18/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 34 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The students will learn how to work with transcripts of Don Sparling's themed walks. They will learn the basics of editing oral transcripts and then they will create a digital project based on the walks. This is a one-off course in cooperation with the Brno expat centre and is a unique opportunity to learn about the themed walks created for English speakers. The projects will be available online for English speakers to use.
- Výstupy z učení
- By the end of the course students will be familiar with the basics of proofreading a text. They will learn about various options for creating a digital project and will choose the platform they prefer for their own project. They will choose a themed walk and learn how to proofread, upload photos and comments to their digital project, all of which they will be able to use in the future with their own students.
- Osnova
- The course will happen over 2 Saturdays. The first day will consist of: Introduction to the walks created by Don Sparling Introduction to the digital tools available for creating a project Introduction to the tools available for proofreading Dividing into groups and choosing a walk to work on Working with the oral text created by Don Sparling The second day will consist of: Final preparation of the project Presentation of the projects to the rest of the class Evaluation of the pros and cons of each tool
- Literatura
- YOW, Valerie Raleigh. Recording oral history : a guide for the humanities and social sciences. Third edition. Lanham: Rowman & Littlefield, 2015, xxi, 425. ISBN 9780759122673. info
- Digitization in the real world : lessons learned from small and medium-sized digitization projects. Edited by Kwong Bor Ng - Jason Kucsma. New York: Metropolitan New York Library Council, 2010, xii, 577. ISBN 9780615379982. info
- SPARLING, Don. English or Czenglish? : jak se vyhnout čechismům v angličtině. 2. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990, 274 s. ISBN 8004253296. info
- Výukové metody
- Presentations, group projects, class discussion
- Metody hodnocení
- The group project will be the final outcome.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- This class can only be taken in person. In the course, the use of AI is permitted for learning but not for cheating. It is acceptable to use AI for brainstorming ideas, basic proofreading, and suggestions for improvement. It is unacceptable to have a text generated, translated or reformulated. Remember to acknowledge all innovative ideas that are not yours. For generated ideas, use in-text citations. At the end of each assignment, state how you worked/did not work with AI. When in doubt, consult your teacher.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět bude realizován, pokud se přihlásí alespoň 15 studentů.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/AJ5427