PdF:SP0040 Education of Individuals with - Informace o předmětu
SP0040 Education of Individuals with Intellectual Disabilities
Pedagogická fakultapodzim 2025
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Ľubica Srnková (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SP0040/KombiSem01: Pá 3. 10. 10:00–13:50 E29 Skupinová pracovna, Pá 28. 11. 10:00–13:50 E29 Skupinová pracovna, Pá 12. 12. 10:00–13:50 E29 Skupinová pracovna, Ľ. Srnková
- Předpoklady
- Basic knowledge from special needs education and Disorders of intellectual development, a good orientation in the education system.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 14 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 14/14, pouze zareg.: 7/14 - Mateřské obory/plány
- předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The goal of the course is to adopt the current concept of terminology, education, counselling, and diagnostics in children/pupils/students with disorders of intellectual development and autism spectrum disorders. Students will gain insight into various interventions.
- Výstupy z učení
- At the end of the course student will be able to:
- have a general knowledge about people with disorders of intellectual development and autism spectrum disorders;
- apply special educational approaches in education in inclusive and special schools. - Osnova
- Legislation for educating children and students with special educational needs in the Czech Republic. Support measures. Educational and psychological counselling services. Students with disorders of intellectual development and autism spectrum disorders in education. Individual support strategies and specifics in teaching and counselling.
- Literatura
- Bartoňová, M. (2014) Students with intellectual disability in inclusive education settings. Brno: Masaryk University.
- Bartoňová, M., Vítková, M. et al. (2017) Support measures for students with special education needs in mainstream schools in the Czech Republic and abroad. Brno: Masaryk University.
- Bartoňová, M., Vítková, M., Vrubel, M. (2014) Inclusion in education for students with special educational needs from the perspective of research. Brno: Masaryk University.
- Pipeková, J., Vítková, M. et al. (2015) Social inclusion of people with intellectual disabilities. Brno: Masaryk University.
- Výukové metody
- Interactive seminar, practical examples, discussion.
- Metody hodnocení
- Active participation (80 %). Written test or oral exam.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://www.ped.muni.cz/wsedu
Detailed information will be provided at the beginning of the course and in Interactive Syllabi. - Studijní opora
- https://is.muni.cz/auth/el/ped/podzim2025/SP0040/index.qwarp
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2025/SP0040