NJ2RC_2FOF Phonetics and Phonology 2

Faculty of Education
Spring 2004
Extent and Intensity
0/0/30. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Alena Kovářová (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Department of German Language and Literature – Faculty of Education
Contact Person: Helena Rytířová
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Problematika redukované vyslovnosti v němčině. Změny hlásek v proudu řeči, asimilace. Typy větné melodie. Nejčastější chyby českých rodilých mluvčích. Výuka výslovnosti ve spojení s gramatikou. Práce se slovní zásobou a texty z fonetického hlediska (příslušné lekce učebnice MEMO).
Literature
  • Aussprachewörterbuch : Wörterbuch der deutschen Standardaussprache (Variant.) : Duden : Aussprachewörterbuch : Wörterbuch der deutschen Standardaussprache. info
  • KOVÁŘOVÁ, Alena. Německá gramatika v tabulkách (German Grammar in Tables). 2nd ed. Brno: Nová škola ,Brno, 1999, 59 pp. ISBN 80-85607-45-X. info
  • HÄUBLEIN, Gernot. Memo : Wortschatz- und Fertigkeitstraining zum Zertifikat Deutsch als Fremdsprache : Lehr- und Übungsbuch. Berlin: Langenscheidt, 1995, 200 s. ISBN 3468497911. info
Assessment methods (in Czech)
Seminář, povinná výuka; Ústní zkouška: zvládnutí zřetelné a přirozené německé výslovnosti, znalost metodiky odstraňovávní typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích.
Language of instruction
German
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
Information on the extent and intensity of the course: konz.
The course is also listed under the following terms Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007, Spring 2008, Spring 2009, Spring 2010, Spring 2011, Spring 2012, Spring 2014, Autumn 2014.
  • Enrolment Statistics (Spring 2004, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2004/NJ2RC_2FOF