OP3BP_DSDT Seminář z didaktiky praktického vyučování - T

Pedagogická fakulta
jaro 2008
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Josef Štulpa (cvičící), Ing. Miroslav Čadílek (zástupce)
Garance
doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Miluše Čánská
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 65 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/65, pouze zareg.: 0/65
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem je osvojení základů didaktické analýzy učiva, získání základních dovedností v projektování výuky při přípravě školních vzdělávacích programů zejména v odborné složce výuky technických oborů. Příprava studentů na náslechy v praktickém vyučování (odborném výcviku) na školách – analyzovat situace ve třídě (skupině) a pracovat s přípravou na vyučovací jednotku.
Osnova
  • Stručný sylabus: 5. Formulovat dlouhodobé a krátkodobé pedagogické cíle podle míry obecnosti, stupně vzdělání a obsahového zaměření. 6. Vazby mezi vzdělávacími cíli a standardy. 7. Didaktická analýza učiva praktického vyučování a vybraných odborných předmětů technických oborů v jednotlivých tématech. 8. Vypracovat projekt výuky pro praktické vyučování, včetně přípravy na vyučovací jednotku. 9. Analyzovat modelové situace ve třídě v jednotlivých fázích výuky.
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtem.
Informace učitele
Literatura: Základní: LOVEČEK, A.; ČADÍLEK, M. Didaktika odborných předmětů. Brno: 2001 MAŇÁK,J. Nárys didaktiky. Brno:MU, 1999. KALHOUS,Z., OBST,O. Školní didaktika. Olomouc: UPOL, 2001. Doporučená: PRŮCHA,J. Přehled pedagogiky. Praha: 2000. MAŇÁK,J., ŠVEC,V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. MAREŠ,J. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. BYČKOVSKÝ, P. Základy měření výsledků výuky. Tvorba didakt. testu. Praha: ČVUT, 1986. SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha: 1997. SLAVÍK,J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015.