SP4MK_SPVS Special Education - School Age Children (Teaching the Hearing Impaired)

Faculty of Education
Spring 2008
Extent and Intensity
0/0/3. 8 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
PhDr. Radka Horáková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
General issues concerning counselling, system of pedagogical-psychological counsellig, care centre for children with hearing impairment, other types of counselling centre, acoustic aspects, development of speech, investigation of hearing, early re-education, audiology.
Syllabus (in Czech)
Vymezení pojmu diagnostika, speciálně pedagogická diagnostika a surdopedická diagnostika. Metody speciálně pedagogické diagnostiky, metody a techniky surdopedické diagnostiky. Týmová spolupráce při komplexním diagnostickém vyšetření sluchových vad a mezioborové vztahy. Vymezení systému poradenství pro jedince se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR a současné legislativní podmínky poskytování poradenských služeb. Střediska rané péče a speciálně pedagogická centra pro sluchově postižené, náplň činností a personální obsazení. Osobnostní a profesní předpoklady poradenského pracovníka.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is taught annually.
The course is taught in blocks.
The course is also listed under the following terms Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2008/SP4MK_SPVS