PdF:ZS1BK_AJ2B Jazyková cvičení 2B - Informace o předmětu
ZS1BK_AJ2B Jazyková cvičení 2B - AJ
Pedagogická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 0/0/1. 12 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Kateřina Sýkorová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1BK_AJ2B/OS01: Pá 20. 2. 7:30–9:10 učebna 38, Pá 27. 2. 7:30–9:10 učebna 38, Pá 6. 3. 7:30–9:10 učebna 38, Pá 13. 3. 7:30–9:10 učebna 38, Pá 20. 3. 7:30–9:10 učebna 38, Pá 27. 3. 7:30–9:10 učebna 38, Pá 3. 4. 7:30–9:10 učebna 38, Pá 10. 4. 7:30–9:10 učebna 38, Pá 17. 4. 7:30–9:10 učebna 38, Pá 24. 4. 7:30–9:10 učebna 38, Pá 15. 5. 7:30–9:10 učebna 38, K. Sýkorová
- Předpoklady
- ZS1BK_AJ2A Jazyková cvičení 2A
The basic study material is New English File Upper Intermediate. The students who do not pass Practical language 2A and 2B have to take a revision test covering the syllabus of the two courses (ZS1BP_AJ2A and AJ2B) to be able to continue in ZS1BP_AJ3A. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Upper-Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File UPPER - Intermediate supplemented by various additional materials. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Upper-Intermediate Level and communicate in the language fluently.
- Osnova
- The basic study material is the coursebook New English File UPPER -INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature bellow. The syllabus includes Units 3 - 4, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
- Literatura
- OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
- REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
- MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
- HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
- UR, Penny. Grammar practice activities : a practical guide for teachers. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 1988, viii, 288. ISBN 0521329442. info
- Výukové metody
- Lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments
- Metody hodnocení
- Maximal amount of points for the course is 200 consisting of: - final written test - 80 points (minimal pass mark is 70 % with a possibility of re-sits) - oral test - 50 points - placement test 1 - 10 points (the first lesson) - placement test 2 - 20 points (the final lesson) - progress test - 10 points (in the middle of the semester) - progress evaluation (preparation for classes, homework, active participation) - 30 points
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2015/ZS1BK_AJ2B