VVD4007 Art Mediation

Faculty of Education
Spring 2017
Extent and Intensity
0/0/2. 15 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
Department of Art – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Jitka Juřicová
Supplier department: Department of Art – Faculty of Education
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 10 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: porozumět a vysvětlit základní a rozšířenou terminologii z oboru galerijní pedagogiky; použít informace o dějinách a výzkumu v galerijní pedagogice k řešení vlastního výzkumného úkolu; vytvořit design výzkumu v oboru teorie a metodika galerijní pedagogiky; předkládat odůvodněná (argumentačně promyšlená, racionální) rozhodnutí ve věci realizace a vyhodnocení výzkumných dat; na základě nabytých znalostí odvodit i perspektivy dalšího vývoje zkoumaného tématu v interdisciplinárním diskurzu; interpretovat aktuální zdroje z odborné literatury.
Syllabus (in Czech)
  • - Aktuální teoretické koncepty v oblasti galerijní a muzejní práce - Interpretace výtvarného díla v galerijní praxi - Umění a veřejnost jako historické vývojové téma - Historie a současnost muzeí umění a galerií - Teorie galerijní pedagogiky - Odborné kompetence výtvarného a galerijního pedagoga - Mezinárodní a domácí kontexty galerijní pedagogiky - Specifika aktivizujících galerijních programů - Tvorba interaktivních vzdělávacích materiálů
Literature
    required literature
  • Bätschmann, Oskar. Ausstellungskünstler. Kult und Karriere im modernen Kunstsystem. 1. vyd. Köln: DuMont 1997. 336 s. ISBN 3-7701-4024-9.
  • Bialostocki, Jan. Reflexia syntezy ze swiata sztuki. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1987, ISBN 83-01-06495-1.
  • Jahnsen, Angeli. Neue Kunst als Katalysator. Berlin: Rainer-Verlag, 2013. 236 s., ISBN 978-3-496-01459-1.
  • Weibel, Peter – Buddensieg, Andrea (ed.) Contemporary Art and the Museum. Hatje Cantz Verlag : Ostfildern, 2007.
  • Trautwein, Robert. Geschichte der Kunstbetrachtung : Von der Norm zur Freiheit des Blicks. Köln: DuMont, 1997. 370 s. ISBN 3-7701-4275-6.
  • Eco, Umberto – Rorty, Richard – Culler, Jonathan – Brooke-Rose, Christine. Interpretácia a nadinterpretácia. Bratislava : Archa, 1995. 146 s. ISBN 80-7115-080-0.
  • HORÁČEK, Radek, Zbyněk FIŠER and Vladimír HAVLÍK. Slovem, akcí, obrazem - příspěvek k interdisciplinaritě tvůrčího procesu (Among words, action, picture - a contribution to the interdisciplinarity of the creative process). 1. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 208 pp. SPISY PEDAGOGICKÉ FAKULTY MU sv. 146. ISBN 978-80-210-5389-2. info
  • HLAVÁČEK, Josef. Cvičení z estetiky. [Praha]: Gallery, 2007, 158 stran. ISBN 9788086990101. info
  • CLAIR, Jean. Odpovědnost umělce :avantgardy mezi strachem a rozumem. Translated by Pavla Doležalová. 1. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2006, 226 s. ISBN 8073640384. info
  • BOURRIAUD, Nicolas. Postprodukce : kultura jako scénář: jak umění nově programuje současný svět. Translated by Petr Turek. Vyd. 1. Praha: Tranzit, 2004, 106 s. ISBN 8090345204. info
  • KESNER, Ladislav. Muzeum umění v digitální době : vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé společnosti. Vyd. 1. V Praze: Argo, 2000, 259 s. ISBN 8070351551. info
Assessment methods (in Czech)
Student zpracuje dílčí výzkum a zpracuje teoretickou studii o vybrané problematice zprostředkování umění. Tato studie je koncipována jako dílčí kapitola disertační práce a podle zaměření disertace přinese reflexe aktuální oborové literatury a vyhodnocení dílčího výzkum zvolené tematiky. Student dále předloží přehled publikovaných prací a seznam svých aktivit v oblasti zprostředkování, prezentace a reflexe umění.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught each semester.
Information on the extent and intensity of the course: konzultace.
The course is also listed under the following terms Autumn 2016, Autumn 2017, Spring 2018, Autumn 2018, Spring 2019, Autumn 2019, Spring 2020, autumn 2020, Spring 2021.
  • Enrolment Statistics (Spring 2017, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2017/VVD4007