PdF:FRN032 Didaktika profesního jazyka II - Informace o předmětu
FRN032 Didaktika profesního jazyka II
Pedagogická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 12 hodin. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Helena Hradílková (cvičící)
Mgr. Pavla Marečková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (cvičící)
Bc. Klára Jelínková (pomocník) - Garance
- Mgr. Pavla Marečková, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta (30,00 %), Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta (40,00 %), Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta (30,00 %) - Předpoklady
- SOUHLAS
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství cizího jazyka v odborném vzdělávání (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Předmět uvádí do problematiky analýzy a tvorby výukového materiálu v odborném vzdělávání. Představíme možnosti práce s didaktizovanými i autentickými výukovými materiály pro odborné publikum a zdroje pro profesně orientovanou výuku. Seznámíme se se specifiky jazykového coachingu a principy autonomního učení v odborném vzdělávání.
- Výstupy z učení
- Absolvent/absolventka dokáže:
- vytvořit vlastní výukové materiály na míru specifické cílové skupině (pro prezenční i online prostředí),
- navrhnout vhodnou posloupnost aktivit,
- čerpat z různých zdrojů pro výuku profesně orientované výuky,
- navhrnout a vést jazykový coaching. - Osnova
- Tvorba a příprava výukových materiálů pro prezenční a online výuku:
- Didaktizace odborných textů a textů z pracovního prostředí s ohledem na obory účastníků kurzu, využití technologií ve výuce, analýza učebnic a dalších již existujících příruček/materiálů.
- Jazykový coaching a podpora autonomního učení:
- Jazykové poradenství, zprostředkování strategií učení, mezinárodní zkoušky pro studium a práci v zahraničí.
- Literatura
- doporučená literatura
- Français des affaires de la Chambre de Commerce et d’Industrie de Paris Ile-de-France : https://www.lefrancaisdesaffaires.fr.
- Parpette Ch. & Mangiante J.-M. (2023). Le français sur objectif spécifique. Ingénierie de formation et conception de programme. Hachette FLE.
- Hutchinson, T. & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes. A learning-centred approach. Cambridge University Press.
- Parpette Ch. & Mangiante J.-M. (2022). Le FOS aujourd’hui. Peter Lang.
- Výukové metody
- Prezentace vyučujícího, diskuze, analýza dokumentů, a výukových situací, individuální a skupinová práce.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na seminářích a samostudium s oporou IS-interaktivní osnovy.
Kolokvium - skupinový úkol: didaktizace vybraného autentického materiálu pro danou cílovou skupinu, prezentace v plénu a následná reflexe.
Individuální úkol: Návrh a metodický popis vyučovací jednotky k vybranému autentickému materiálu (text, video, poslech ...).
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/FRN032