FRN032 Didaktika profesního jazyka II

Pedagogická fakulta
jaro 2024
Rozsah
12 hodin. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Helena Hradílková (cvičící)
Mgr. Pavla Marečková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (cvičící)
Bc. Klára Jelínková (pomocník)
Garance
Mgr. Pavla Marečková, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta (30,00 %), Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta (40,00 %), Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta (30,00 %)
Předpoklady
SOUHLAS
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět uvádí do problematiky analýzy a tvorby výukového materiálu v odborném vzdělávání. Představíme možnosti práce s didaktizovanými i autentickými výukovými materiály pro odborné publikum a zdroje pro profesně orientovanou výuku. Seznámíme se se specifiky jazykového coachingu a principy autonomního učení v odborném vzdělávání.
Výstupy z učení
Absolvent/absolventka dokáže:
- vytvořit vlastní výukové materiály na míru specifické cílové skupině (pro prezenční i online prostředí),
- navrhnout vhodnou posloupnost aktivit,
- čerpat z různých zdrojů pro výuku profesně orientované výuky,
- navhrnout a vést jazykový coaching.

Osnova
  • Tvorba a příprava výukových materiálů pro prezenční a online výuku:
  • Didaktizace odborných textů a textů z pracovního prostředí s ohledem na obory účastníků kurzu, využití technologií ve výuce, analýza učebnic a dalších již existujících příruček/materiálů.
  • Jazykový coaching a podpora autonomního učení:
  • Jazykové poradenství, zprostředkování strategií učení, mezinárodní zkoušky pro studium a práci v zahraničí.

Literatura
    doporučená literatura
  • Français des affaires de la Chambre de Commerce et d’Industrie de Paris Ile-de-France : https://www.lefrancaisdesaffaires.fr.
  • Parpette Ch. & Mangiante J.-M. (2023). Le français sur objectif spécifique. Ingénierie de formation et conception de programme. Hachette FLE.
  • Hutchinson, T. & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes. A learning-centred approach. Cambridge University Press.
  • Parpette Ch. & Mangiante J.-M. (2022). Le FOS aujourd’hui. Peter Lang.
Výukové metody
Prezentace vyučujícího, diskuze, analýza dokumentů, a výukových situací, individuální a skupinová práce.
Metody hodnocení
Aktivní účast na seminářích a samostudium s oporou IS-interaktivní osnovy.
Kolokvium - skupinový úkol: didaktizace vybraného autentického materiálu pro danou cílovou skupinu, prezentace v plénu a následná reflexe.
Individuální úkol: Návrh a metodický popis vyučovací jednotky k vybranému autentickému materiálu (text, video, poslech ...).


  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/FRN032