PdF:SZ6069 Alternativní a inovativní peda - Informace o předmětu
SZ6069 Alternativní a inovativní pedagogika
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Jarmila Bradová, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Horká, CSc. (cvičící)
Mgr. Gabriela Mayerová (cvičící)
Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (cvičící)
Eliška Doleželová (pomocník)
Mgr. Barbora Lisztwan Honusová (pomocník)
Mgr. et Mgr. Natálie Terčová (pomocník) - Garance
- doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Olga Bubnová
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ6069/01: Po 8:00–9:50 učebna 38, R. Pospíšil
SZ6069/02: St 8:00–9:50 učebna 38, G. Mayerová
SZ6069/03: Čt 8:00–9:50 učebna 36, G. Mayerová - Předpoklady
- !NOWANY( SZ6669 Alternative and Innovative Education , SZ6047 Školský a školní management , SZ6647 School Management , SZ6048 Inkluzivní vzdělávání , SZ6648 Inclusive Education )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 45 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 43/45, pouze zareg.: 1/45, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 1/45 - Mateřské obory/plány
- předmět má 26 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Obsah předmětu slouží k rozšíření a propojení informovanosti o možnostech alternativních postupů ve výchově a vzdělávání.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- porozumět a vysvětlit problematiku alternativního školství;
- interpretovat informace o tradičních i moderních alternativních školách;
- promyšleně zaujímat stanoviska ke studované problematice;
- racionálně využívat získané poznatky pro svůj vlastní rozvoj;
- vyjadřovat rozhodnutí o situacích, vztahujících se ke sledované disciplíně (na základě nabytých znalostí odvodit i neznámé skutečnosti);
- interpretovat získané vědomosti - aplikovat získané vědomosti a dovednosti v praxi. - Osnova
- Vybrané rysy alternativních výchovných a vzdělávacích postupů.
- Waldorfská škola. Montessoriovská škola. Daltonská škola. Freinetovská škola. Jenská škola.
- Alternativní školy v 70. letech 20. století.
- Uplatnění alternativních principů a metod v současných vzdělávacích projektech v ČR.
- Kooperativní škola, inkluzivní škola, otevřená škola. Integrovaná tématická výuka, projektová výuka, Začít spolu, Dokážu to.
- Angažované učení, škola hrou, individualizované učení. Program Škola podporující zdraví.
- Literatura
- SVOBODOVÁ, J. (ed.). Výběr z reformních i současných edukačních koncepcí (Zdroje inspirace pro učitele). Brno: MSD, 2007. ISBN 978-80-86633-93-0.
- Výukové metody
- - teoretická příprava formou semináře s důrazem na diskusi problému a samostatným zpracováním seminární práce
- praktická příprava formou náslechů na vybraných školách - Metody hodnocení
- - závěrečná rozprava
- seminární práce v rozsahu 3 stránek, kterou student odevzdá v elektronické // tištěné podobě vyučujícímu do dohodnutého termínu
- prezentace zvoleného seminárního úkolu s využitím osnovy vlastními slovy v době trvání max. 15 minut - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Ped2030 Školský a školní management
!NOWANY(SZ6048,SZ6647,SZ6648,SZ6069,SZ6669) - Ped2040 Inkluzivní vzdělávání
!NOWANY(SZ6047,SZ6647,SZ6648,SZ6069,SZ6669) - SZ6047 Školský a školní management
!NOWANY(SZ6048,SZ6647,SZ6648,SZ6069,SZ6669) - SZ6048 Inkluzivní vzdělávání
!NOWANY(SZ6047,SZ6647,SZ6648,SZ6069,SZ6669) - SZ6647 School Management
!NOWANY(SZ6047, SZ6048, SZ6648, SZ6069, SZ6669) - SZ6648 Inclusive Education
!NOWANY(SZ6048, SZ6047, SZ6647, SZ6069, SZ6669) - SZ6669 Alternative and Innovative Education
!NOWANY(SZ6047, SZ6647, SZ6048, SZ6648, SZ6069)
- Ped2030 Školský a školní management
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/SZ6069