CJVAPG Anglický jazyk pro studenty pedagogických věd

Filozofická fakulta
podzim 2015
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Lenka Zouhar Ludvíková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Dana Plíšková (pomocník)
Garance
Mgr. Lenka Zouhar Ludvíková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Filozofické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Lenka Zouhar Ludvíková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Filozofické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh
St 14:10–15:45 B2.44
Předpoklady
PdF:ADAPT_AJ Adaptivní test Aj || ADAPT_B2 Adaptivní test B2
Students should be on level B1 (min.) according to CEFR so that they can actively participate in the seminars.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students should be able to function in English in the field of education and pedagogy. Specifically, they will be able to understand academic texts when reading and listening and they will be able to use the terminology and specific vocabulary when speaking and writing. The course will also revise problematic grammar issues. The course will work with authentic materials and will be designed and updated in cooperation with the teachers of ÚPV.
Osnova
  • cultural relativism history of education theories of learning alternative schooling developmental psychology lifelong learning counselling, coaching, mentoring social pedagogy special pedagogy methodology
Literatura
  • Hewings, M.: Cambridge Academic English, Upper Intermediate. Cambridge University Press, 2012.
  • Williams, J., Brown, K., Hood, S.: Academic Encounters: Reading and Writing. Cambridge University Press, 2012.
  • Wallwork, A.: English for Academic Reasearch: Vocabulary Excercises. Springer, 2013.
Výukové metody
seminars, workshops, discussions, debates, argumentation, written home assignments, reading comprehension, presentations, critical thinking support, note-taking and reconstruction, learning tips, language coaching
Metody hodnocení
active participation (10%), written assignment (30%), presentation (30%), final test (30%)
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2021.