FF:FJU2A041 Didaktika francouzštiny I - Informace o předmětu
FJU2A041 Didaktika francouzštiny I
Filozofická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 1/1/0. Kombinovaná forma studia: 14 hodin za semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Stéphanie Maria O. Dufond (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 12:00–13:40 G22
- Předpoklady
- Znalost francouzštiny na úrovni C1 (SERRJ).
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: . - Mateřské obory/plány
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-FJU_) (4)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-HS3)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (3)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS3)
- Cíle předmětu
- Kurz si klade za cíl poskytnout komplexní úvod do didaktiky cizího jazyka. Dalším cílem je seznámit studenty se základní terminologií, metodologickými přístupy a konkrétními postupy při výuce jazykových prostředků a řečových dovedností. Studenti budou uvedeni do problematiky stanovování cílů jazykové výuky a otázek spojených s plánováním, řízením a hodnocením vyučovacího procesu. Neméně důležitým cílem je seznámit studenty také s požadavky EU na jazykovou vybavenost (SERR).
- Výstupy z učení
- Studenti dokážou náležitě používat odbornou terminologii v rámci didaktiky cizích jazyků, jsou schopni stanovit cíle výuky a dokáží efektivně plánovat cizojazyčnou výuku a volit adekvátní didaktické prostředky.
- Osnova
- 1. Didaktika cizích jazyků - základní terminologie. 2. Analýza, stanovení a formulace cílů výuky cizích jazyků. 3. Vývoj metodických přístupů - základní přehled (gramaticko překladová metoda, audiolingvální metody, TPR aj.) 4. Plánování výuky. 5. Společný evropský referenční rámec a evropské jazykové portfolio. 6. Řečové dovednosti a jazykové prostředky 7. Výukové materiály.
- Literatura
- PÍŠOVÁ, Michaela a Klára ULIČNÁ. Didaktika cizích jazyků. In Iva, Stuchlíková, Tomáš Janík et al. Oborové didaktiky: vývoj - stav - perspektivy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, s. 67-92. Syntézy výzkumu vzdělávání, sv. 2. ISBN 978-80-210-7769-0. URL info
- CHODĚRA, Radomír. Didaktika cizích jazyků : úvod do vědního oboru. Vyd. 2. Praha: Academia, 2013, 209 s. ISBN 9788020022745. info
- CHODĚRA, Radomír. Didaktika cizích jazyků : úvod do vědního oboru. Vyd. 2. Praha: Academia, 2013, 209 s. ISBN 9788020022745. info
- Dictionnaire de didactique du français : langue étrangére et seconde. Edited by Jean-Pierre Cuq. Paris: CLE International, 2003, 303 stran. ISBN 2090339721. info
- HENDRICH, Josef. Didaktika cizích jazyků. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. info
- Výukové metody
- Přednášky, semináře a praktická cvičení, domácí příprava a e-learning
- Metody hodnocení
- V průběhu semestru budou studenti zpracovávat úkoly, které je třeba odevzdávat průběžně ve stanovených termínech. Aktivní účast ve výuce.
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Informace učitele
- Je-li předmět součástí plánu kombinované formy studia programu Učitelství francouzského jazyka pro střední školy, je přímá výuka redukována a nahrazena samostudiem a pravidelnými konzultacemi.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2020/FJU2A041