FF:AJ17051 Afroameričané - Informace o předmětu
AJ17051 Úvod do afroamerické historie a kultury
Filozofická fakultajaro 2007
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. (plus 2 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- Jeffrey Alan Vanderziel, B.A. (přednášející)
- Garance
- Jeffrey Alan Vanderziel, B.A.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek - Rozvrh
- Čt 16:40–18:15 G31
- Předpoklady
- AJ09999 Postupová zkouška
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 35 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/35, pouze zareg.: 0/35, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/35 - Mateřské obory/plány
- předmět má 13 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Kurz je navržen jako přehled dějin nevýznamnější menšiny ve Spojených státech. Od chvíle, kdy se poprvé objevili v Jamestownu v r. 1619 jako dovezení sluhové až po bouřlivé události našeho desetiletí hráli Američané afrického původu významnou roli ve formování americké historie, společnosti a kultury. Kurz se pokusí sledovat povahu a podobu tohoto vlivu a zkoumat, jak svou vlastní historii a kulturu vnímají sami Afroameričané. Četba pro tento kurz bude založena na řadě historických materiálů včetně primárních dokumentů a moderních historických děl, článků, zápisů projevů a také prózy, poezie a hudby afroamerických autorů a umělců. Užívat budeme také audio a videomateriály. Tématy kurzu budou například: rasa a historie rasy; otroctví; afroamerická varianta angličtiny; afroamerické hudební formy (včetně spirituálu, blues, jazzu, rapu); afroamerická literatura a poezie; afroamerická historie; tzv. "Harlem Renaissance"; segregace aj.
- Osnova
- Kurz je navržen jako přehled dějin nevýznamnější menšiny ve Spojených státech. Od chvíle, kdy se poprvé objevili v Jamestownu v r. 1619 jako dovezení sluhové až po bouřlivé události našeho desetiletí hráli Američané afrického původu významnou roli ve formování americké historie, společnosti a kultury. Kurz se pokusí sledovat povahu a podobu tohoto vlivu a zkoumat, jak svou vlastní historii a kulturu vnímají sami Afroameričané. Četba pro tento kurz bude založena na řadě historických materiálů včetně primárních dokumentů a moderních historických děl, článků, zápisů projevů a také prózy, poezie a hudby afroamerických autorů a umělců. Užívat budeme také audio a videomateriály. Tématy kurzu budou například: rasa a historie rasy; otroctví; afroamerická varianta angličtiny; afroamerické hudební formy (včetně spirituálu, blues, jazzu, rapu); afroamerická literatura a poezie; afroamerická historie; tzv. "Harlem Renaissance"; segregace aj.
- Literatura
- A complete list of literature used in this course will be available at the first class session
- TAKAKI, Ronald. A different mirror :a history of multicultural America. 1st ed. Boston: Back Bay Books, 1993, ix, 508 s. ISBN 0-316-83111-5. info
- DU BOIS, W. E. B. (William Edward. Writings [Du Bois, 1986]. Edited by Nathan Irvin Huggins. New York, N.Y.: Literary Classics of the United States, 1986, 1334 p. ;. ISBN 0-940450-33-275. info
- The Heath anthology of American literature. Edited by Paul Lauter. Lexington, Mass.: D.C. Heath, 1990, xxxix, 261. ISBN 0-669-12065-0. info
- The Heath anthology of American literature. Edited by Paul Lauter. Lexington: D.C. Heath, 1990, xliii, 293. ISBN 0-669-12064-2. info
- ELLISON, Ralph. Invisible man. Vintage international ed. New York: Vintage Books, 1990, xxiii, 581. ISBN 0679723137. info
- Metody hodnocení
- Seminar; Assessment: written test (30% of the final mark) and essay (70% of the final mark). Students from other departments will take the written test only. / Seminář; hodnocení: písemný test (30% výsledné známky) a esej (70%). Studenti z jiných kateder budou psát pouze test.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://phil.muni.cz/~vndrzl/afroamericans/aj17051.htm
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2007/AJ17051