FF:UZPG51B01 E-learning - Informace o předmětu
UZPG51B01 E-learning
Filozofická fakultajaro 2008
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková - Rozvrh
- Út 13:20–14:55 A01
- Předpoklady
- PG31B48 ICT ve vzdělávání I && PGJ31B48 ICT ve vzdělávání I && PB11PB2 ICT ve vzdělávání I
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 5 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/5, pouze zareg.: 0/5 - Mateřské obory/plány
- Učitelství pedagogiky pro střední školy (program FF, N-HS3)
- Učitelství pedagogiky pro střední školy (program FF, N-SS3)
- Cíle předmětu
- Předmět se zaměřuje na relativně nový fenomén v současném vzdělávání. V rámci předmětu se studenti seznámí s teoretickými přístupy a pohledy na problematiku e-learningu. Součástí bude rovněž studium strategických dokumentů školské politiky na úrovni národní i evropské (dokumenty eEurope, E-learning. The Partnership Challenge aj.). Další část kurzu se zaměřuje na praktické aplikace e-learningu na různých typech škol i v rámci celoživotního učení (i v podnikové sféře). Kurz bude využívat jako podporu výuky on-line výukové prostředí Moodle, studenti si tedy budou moci vyzkoušet jednu z variant e-learningu přímo v reálné výuce.
- Literatura
- e-learning
- Informace učitele
- Literatura:
Bertrand, Y.: Soudobé teorie vzdělávání. Praha, Portál 1998.
Brdička, B.: Role internetu ve vzdělávání. Kladno, AISIS 2003.
Ehlers, U., Pawlowski, J., M.: Handbook on Quality and Standardisation in E-Learning. Berlín-Heidelberg, Springer 2006.
Holmes, B., Gardner, J.: E-Learning. Concepts and Practice. London, Sage 2006.
Jonassen, D. H. (Ed.): Handbook of research on educational communications and technology. London, New Jersey, Lawrence Erlbaum Associates, Publishers 2004.
Khan B.: Managing E-Learning Strategies: Design, Delivery, Implementation and Evaluation. London, Information Science Publishing, 2005.
Kopecký, K.: E-learning (nejen) pro pedagogy. Olomouc, Hanex 2006.
Siemens, G.: Connectivism: A learning theory for the digital age. [on-line]. elearnspace, 2004. [cit. 10. 10. 2006] Dostupné z:
Svatoš, T.: Elektronická edukační média a cesty jejich evaluace. Pedagogika, 56, 2006, č. 4. s. 348-360.
Zounek, J.: E-learning a vzdělávání. Několik pohledů na problematiku e-learningu. Pedagogika, 56, 2006a, č. 4. s. 335-347.
Zounek, J.: ICT v životě základních škol. Praha, Triton 2006b. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2008/UZPG51B01