VIKMB65 Service design workshop

Faculty of Arts
Spring 2019
Extent and Intensity
0/0/0. 4 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
Petr Kosnar (lecturer)
Mgr. Tomáš Štefek (lecturer)
Guaranteed by
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Division of Information and Library Studies – Department of Czech Literature – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Sabina Kubisová
Supplier department: Division of Information and Library Studies – Department of Czech Literature – Faculty of Arts
Timetable
Sat 27. 4. 9:00–17:00 C43, Sun 28. 4. 9:00–17:00 C43
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 20 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/20, only registered: 0/20, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/20
Course objectives (in Czech)
Service Design Workshop je kurz, který se každý semestr věnuje jinému tématu z oblasti designu informačních služeb.
Rámec vždy vychází z human-centred designu. Na jaře 2019 bude lektorem kurzu Petr Kosnar, UX designer, interakční designer, designer digitálních produktů a výzkumník. Více o Petrovi najdete zde: http://user-experience.cz/. Obecným cílem předmětu bude praktické předání praxe UX designéra a interakčního designéra pomocí designových a výzkumných metod a cvičení.
Syllabus (in Czech)
  • Experience: Psychological needs, Emotions, Understanding users, Research Defining the Vision TASK - Research Form factor: Physical product, Digital, Service, Ecosystem, Campaign... Design concept: Content, Stakeholders, Touchpoints, Interactions TASK: Ideation, Concept definition Design process: Team, Budget, Design maturity, Form of the product, Business objectives, Technical limitations Stakeholders: Colleagues - Own design team, Other design team(s) - Visual, Motion, Industrial; Marketing people, Agile coaches / process masters; Engineering: SW Development, HW development; Support, Business / Sales, Management, Board; Client, Partners, Suppliers, Users Project objectives: Business - Viability, Technological - Feasibility; Users: Desirability, Value, Meaning Minimum Valuable Product (MVP) TASK: Defining the MVP, Preparing concept presentation Presentation, Reflection
Teaching methods (in Czech)
Teoretická příprava: přednáška s diskuzí a drobnýni cvičeními; praktické cvičení: workshop založený na týmovém projektové práci; samostatná práce: prezentace výstupů a reflexe.
Assessment methods (in Czech)
Povinná účast na celém průběhu workshopu; týmová prezentace výstupů praktické části; individuální reflexe - písemná nebo ústní.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is also listed under the following terms Autumn 2017, Spring 2018, Autumn 2018.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2019/VIKMB65