FF:FJU2A044 Seminář k pedagogické praxi II - Informace o předmětu
FJU2A044 Seminář k pedagogické praxi II
Filozofická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/2/130. 12 hodin reflexe s vyučujícím v semináři a 130 hodin přípravy na náslechy a výuku + jejich reflexe. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Stéphanie Maria O. Dufond (přednášející)
Mgr. Dorota Egerlová (pomocník)
Mgr. Jana Fantová (pomocník) - Garance
- Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Předpoklady
- FJU2A043 Seminář k pedagogické praxi I
Znalost francouzštiny na úrovni C1 (SERRJ). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Hlavním cílem semináře je pokračování v zevrubné přípravě pro rozšiřující pedagogickou praxi. Je proto koncipován tak, aby student byl pod odborným vedením schopen maximálně využít příležitostí, které se mu naskytnou v rámci vlastního pedagogického působení v konkrétním edukačním prostředí, a tyto poznatky a zkušenosti analyzoval s vyučujícím a především ostatními studenty v semináři.
- Výstupy z učení
- Díky komplexní přípravě je student náležitě vybaven pro rozšiřující pedagogickou praxi. Dokáže odpovídajícím způsobem stanovit cíle výuky, zvolit vhodné metody, adekvátní didaktický materiál a naplánovat konkrétní výukové jednotky. V rámci diskuze dokáže náležitě zdůvodnit volbu jednotlivých postupů a argumentačně je obhájit.
- Osnova
- Vstupní seminář - výběr témat a zadání konkrétních projektů navázaných na jednotlivé formy výuky.
- Práce na projektech:
- 1. fáze: individuální zpracování zadaného tématu
- 2. fáze: peer learning - vzájemné hodnocení zpracovaných úkolů rozvíjející schopnost reflexe a sebereflexe
- 3. fáze: průběžné konzultace a individualizovaná zpětná vazba
- 4. fáze: specializované workshopy s přizvanými odborníky vždy v návaznosti na zvolenou formu výuky
- 5. fáze: závěrečný workshop - evaluace
- Rozdělení hodin praxe:
- 1) 360 hodin příprava a úkoly (v rámci Seminářů k pedagogické praxi I a II)
- • deník praxe, úkoly ad.
- 2) 360 hodin přímo na škole (v rámci předm. Pedagogická praxe I a II)
- • 100 hodin vlastní výuky (samostatná, v tandemu, skupinová, asistence učiteli, doučování)
- • 260 hodin další činnosti (náslechy, pomoc s opravováním písemných prací, tvorba učebních pomůcek, doprovod žáků na exkurze, příprava školních projektů, účast na třídních schůzkách, pomoc se školní/třídní dokumentací, třídnické hodiny, suplování ad.)
- Literatura
- PUREN, Christian. La didactique des langues étrangères à la croisée des méthodes : essai sur l'éclectisme. Paris: Crédif, 1994, 203 stran. ISBN 227804267X. info
- Výukové metody
- Semináře, workshopy, projekty, konzultace, e-learning.
- Metody hodnocení
- Závěrečný projekt, kolokvium.
- Informace učitele
- https://www.lepointdufle.net/penseigner/enseigner_le_francais.htm
Rozdělení hodin praxe u dvouoborového studia (v rámci předm. Pedagogická praxe I a II):
1) 180 hodin příprava a úkoly
• deník praxe, úkoly ad.
2) 180 hodin přímo na škole
• 50 hodin vlastní výuky (samostatná, v tandemu, skupinová, asistence učiteli, doučování)
• 130 hodin další činnosti (náslechy, pomoc s opravováním písemných prací, tvorba učebních pomůcek, doprovod žáků na exkurze, příprava školních projektů, účast na třídních schůzkách, pomoc se školní/třídní dokumentací, třídnické hodiny, suplování ad.) - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2020/FJU2A044