ISKM54 Digital design without barriers

Faculty of Arts
Spring 2020
Extent and Intensity
1/0/0. 5 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Radek Pavlíček (lecturer)
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Tomáš Štefek (seminar tutor)
Guaranteed by
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Department of Information and Library Studies – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Alice Lukavská
Supplier department: Support Centre for Students with Special Needs
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 10 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/10, only registered: 0/10, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/10
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 15 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Po absolvování předmětu bude umět student vysvětlit, jaké výhody přináší inkluzivní design a přístupnost uživatelům se specifickými potřebami. Bude také umět charakterizovat potřeby jednotlivých skupin uživatelů se specifickými potřebami i asistivní technologie, které pro práci v digitálním prostředí používají. Absolvent předmětu také bude umět vyjmenovat, bariéry tito uživatelé nejčastěji narážejí, a tyto bariéry v digitálním rozhraní identifikovat. Bude umět posoudit míru závažnosti jednotlivých bariér a navrhnout opatření, jejichž aplikováním lze tyto bariéry zmírnit či zcela odstranit.
Syllabus (in Czech)
  • uživatelé se specifickými potřebami (charakteristika, reálné potřeby ve vztahu k práci v digitálním prostředí…) asistivní technologie (charakteristika, typy, výhody, omezení..) principy inkluzivní designu přístupnost webu a aplikací uživatelsky vkládaný obsah praktické ukázky funkčních a v praxi užívaných řešení
Literature
    recommended literature
  • COADY, Geri: Color Accessibility Workflows. ISBN 987-1-937557-57-7
  • KALBAG, Laura: Accessibility for everyone. ISBN 978-1-937557-61-4
  • PICKERING, Heydon: Inclusive Components: The Book. (http://book.inclusive-components.design/)
  • PICKERING, Heydon: Inclusive Design Patterns. ISBN 978-3-945749-43-2
Teaching methods (in Czech)
Předmět kombinuje úvodní informace do problematiky s praktickými cvičeními, diskuzemi o problematice a samostatnými či skupinovými projekty.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet je udělen za aktivní účast a zpracování projektu. Konkrétní témata projektů a podmínky úspěšného ukončení budou upřesněny na úvodní hodině.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is also listed under the following terms Spring 2021, Spring 2022, Spring 2023, Spring 2024, Spring 2025.
  • Enrolment Statistics (Spring 2020, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2020/ISKM54