FF:DESB26 Sociální interakce - Informace o předmětu
DESB26 Sociální interakce ve VR
Filozofická fakultajaro 2023
- Rozsah
- 0/1/1. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Alžběta Šašinková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Simona Kramosilová (cvičící) - Garance
- Mgr. Alžběta Šašinková, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- DESB26/01: Rozvrh nebyl do ISu vložen., Termíny setkání si s kolegy domlouváte sami.
DESB26/02: Rozvrh nebyl do ISu vložen., Termíny setkání si s kolegy domlouváte sami.
DESB26/03: Rozvrh nebyl do ISu vložen., Termíny setkání si s kolegy domlouváte sami.
DESB26/04: Rozvrh nebyl do ISu vložen., Termíny setkání si s kolegy domlouváte sami.
DESB26/05: Rozvrh nebyl do ISu vložen., Termíny setkání si s kolegy domlouváte sami. - Předpoklady
- Předpokladem pro úspěšné absolvování je uživatelská znalost zacházení s VR headsetem Oculus Quest II na úrovni instalace aplikací z Oculus storu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 28 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 21/28, pouze zareg.: 0/28 - Mateřské obory/plány
- Design informačních služeb (program FF, B-DIS_)
- Cíle předmětu
- Cíle předmětu jsou: - otestovat a naučit se využívat různé platformy pro spolupráci ve VR, - vyzkoušet různé typy kolaborativních úkolů ve VR, - rozvíjet schopnost introspekce a reflexe, - poznat principy a úskalí výzkumu v oblasti kolaborace ve VR, - poznat možnosti a limity VR pro efektivní spolupráci.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu budou studující schopni: - ovládat na pokročilé uživatelské úrovni několik různých platforem pro kolaboraci ve VR, - rozpoznat typy úkolů vhodné pro různé druhy platforem, - lépe využívat VR pro skupinovou práci, - rozumět základům metodologie výzkumu kolaborace ve VR, - rozumět vybraným konkrétním výzkumným metodám.
- Osnova
- Detailní osnova je uvedena v interaktivní osnově. Hlavní témata: - výzkum lidského chování ve VR, - možnosti spolupráce ve VR, - aplikace Arthur a Zoe, - základní metodologie: sociometrie, focus group, behaviorální pozorování, introspekce.
- Výukové metody
- vstupní přednáška, skupinový projekt o 2 částech, skupinová diskuse, závěrečná přednáška
- Metody hodnocení
- Studující musí pro úspěšné ukončení předmětu odevzdat všechny úkoly popsané v interaktivní osnově v termínech stanovených tamtéž.
- Informace učitele
- Do seminárních skupin budou studující rozděleni náhodně. Termíny setkání skupiny si však určují sami. Financováno z projektu MUNI 3.2.1, reg. číslo NPO_MUNI_MSMT-16606/2022, realizovaného v rámci Národního plánu obnovy pro oblast vysokých škol pro roky 2022–2024.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2023/DESB26