DESB26 Sociální interakce ve VR

Filozofická fakulta
jaro 2023
Rozsah
0/1/1. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Alžběta Šašinková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Simona Kramosilová (cvičící)
Garance
Mgr. Alžběta Šašinková, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
DESB26/01: Rozvrh nebyl do ISu vložen., Termíny setkání si s kolegy domlouváte sami.
DESB26/02: Rozvrh nebyl do ISu vložen., Termíny setkání si s kolegy domlouváte sami.
DESB26/03: Rozvrh nebyl do ISu vložen., Termíny setkání si s kolegy domlouváte sami.
DESB26/04: Rozvrh nebyl do ISu vložen., Termíny setkání si s kolegy domlouváte sami.
DESB26/05: Rozvrh nebyl do ISu vložen., Termíny setkání si s kolegy domlouváte sami.
Předpoklady
Předpokladem pro úspěšné absolvování je uživatelská znalost zacházení s VR headsetem Oculus Quest II na úrovni instalace aplikací z Oculus storu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 28 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 21/28, pouze zareg.: 0/28
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíle předmětu jsou: - otestovat a naučit se využívat různé platformy pro spolupráci ve VR, - vyzkoušet různé typy kolaborativních úkolů ve VR, - rozvíjet schopnost introspekce a reflexe, - poznat principy a úskalí výzkumu v oblasti kolaborace ve VR, - poznat možnosti a limity VR pro efektivní spolupráci.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu budou studující schopni: - ovládat na pokročilé uživatelské úrovni několik různých platforem pro kolaboraci ve VR, - rozpoznat typy úkolů vhodné pro různé druhy platforem, - lépe využívat VR pro skupinovou práci, - rozumět základům metodologie výzkumu kolaborace ve VR, - rozumět vybraným konkrétním výzkumným metodám.
Osnova
  • Detailní osnova je uvedena v interaktivní osnově. Hlavní témata: - výzkum lidského chování ve VR, - možnosti spolupráce ve VR, - aplikace Arthur a Zoe, - základní metodologie: sociometrie, focus group, behaviorální pozorování, introspekce.
Výukové metody
vstupní přednáška, skupinový projekt o 2 částech, skupinová diskuse, závěrečná přednáška
Metody hodnocení
Studující musí pro úspěšné ukončení předmětu odevzdat všechny úkoly popsané v interaktivní osnově v termínech stanovených tamtéž.
Informace učitele
Do seminárních skupin budou studující rozděleni náhodně. Termíny setkání skupiny si však určují sami. Financováno z projektu MUNI 3.2.1, reg. číslo NPO_MUNI_MSMT-16606/2022, realizovaného v rámci Národního plánu obnovy pro oblast vysokých škol pro roky 2022–2024.
Financováno z projektu MUNI 3.2.1, reg. číslo NPO_MUNI_MSMT-16606/2022, realizovaného v rámci Národního plánu obnovy pro oblast vysokých škol pro roky 2022–2024.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2024, jaro 2025.