FF:TCZJ61 Praxe 1 - Informace o předmětu
TCZJ61 Odborná praxe 1
Filozofická fakultajaro 2024
- Rozsah
- souvislá praxe (40 h). 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jan Fikejs (přednášející)
- Garance
- Mgr. Jan Fikejs
Ústav jazykovědy a baltistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Michaela Květoňová
Dodavatelské pracoviště: Ústav jazykovědy a baltistiky – Filozofická fakulta - Předpoklady
- TCZJ60 Sociální služby 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- Tlumočnictví českého znakového jazyka (program FF, B-TCZJ_) (3)
- Cíle předmětu
- - praktické využití získaných znalostí z dříve absolvovaných kurzů (ověření a uplatnění znalostí),
- vytvoření si základních představ o zařazení konkrétního zařízení
do systému vzdělávací a sociální politiky, - vytvoření si základních představ o celkovém systému a chodu - zařízení, jeho cílech, službách, aktivitách a klientech,
- seznámení se s vedením organizace, plánováním.
Cílem praxí je seznámit studenty s různými typy zařízení a tím zkrátit adaptační období po nástupu do zaměstnání a vytvořit předpoklady pro rychlý odborný růst. - Výstupy z učení
- - rozvoj kritického myšlení o sociální práci,
- rozvoj vlastní identifikace s profesí,
- reflexe profesních pravidel a postupů v praxi (kodexy, standardy...),
- reflexe osobního/profesního rozvoje (hodnoty, postoje, silné, slabé stránky) s akcentem na další vzdělávání, sebevzdělávání,
- zapojení se do pracovního týmu,
- převzetí odpovědnosti za svou vlastní práci,
- time management a psychohygiena v praxi, - Osnova
- 1) Úvodní informativní setkání - studentům jsou podány veškeré informace k celému průběhu odborné praxe i k závěrečnému setkání.
- 2) Plnění cílů praxe v závislosti na konkrétním zařízení.
- 3) Závěrečné setkání - studenti si vzájemně, prostřednictvím krátkých příspěvků, představí zařízení, kde absolvovali praxi, stručně popíší svoji činnost a získané zkušenosti. Před závěrečným setkáním (nejpozději 3 dny předem) studenti odevzdají k zhodnocení deník praxe, který jim bude vrácen.
- Literatura
- BROŽ, Filip a Daniela VODÁČKOVÁ. Krizová intervence v kazuistikách. Vydání první. Praha: Portál, 2015, 166 stran. ISBN 9788026208112. info
- FIALOVÁ, Ilona, Dagmar OPATŘILOVÁ a Lucie PROCHÁZKOVÁ. Somatopedie. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2012, 222 s. Učební texty. ISBN 978-80-7315-233-8. info
- MAROON, Istifan. Syndrom vyhoření u sociálních pracovníků : teorie, praxe, kazuistiky. Translated by Kateřina Lepičová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012, 151 s. ISBN 9788026201809. info
- ŘÍČAN, Pavel. Psychologie osobnosti : obor v pohybu. 6., rev. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2010, 208 s. ISBN 9788024731339. URL info
- JANKOVSKÝ, Jiří. Etika pro pomáhající profese. 1. vyd. PRAHA: Triton, 2003, 223 s. ISBN 80-7254-329-6. URL URL info
- HENRIKSEN, Jan-Olav a Arne Johan VETLESEN. Blízké a vzdálené : etické teorie a principy práce s lidmi. Translated by Miluše Juříčková. Vyd. 1. Boskovice: Albert, 2000, 215 s. ISBN 8085834855. info
- NAVRÁTIL, Pavel a Libor MUSIL. Sociální práce s příslušníky menšinových skupin. Sociální studia. Fakulta sociálních studií MU Brno, 2000, roč. 2000, č. 5, s. 127-163. ISSN 1212-365X. info
- KRČMOVÁ, Marie. Jazyk v komunikaci. In Argumentace a umění komunikovat. Brno: PedF MU, 1999, s. 221-230, 9 s. none. ISBN 80-210-2186-1. info
- KRČMOVÁ, Marie. Výslovnost ve veřejném projevu. In Argumentace a umění komunikovat. Brno: PedF MU, 1999, s. 297-312. není. ISBN 80-210-2186-1. info
- ČECHOVÁ, Marie. Čeština - řeč a jazyk. Praha: ISV nakladatelství, 1996, 380 s. ISBN 80-85866-12-9. info
- Výukové metody
- pozorování, rozhovor, diskuse, analýza dokumentů
- Metody hodnocení
- Student po absolvování praxe předloží deník praxe (záznamy o průběhu odborné praxe), který minimálně obsahuje:
1) Potvrzení od pracovníka zařízení o počtu dní a hodin odborné praxe.
2) Stručnou charakteristiku a zaměření zařízení.
3) Zprávu o průběhu praxe (2 strany - píše student). Zpráva obsahuje popis činností, které student na praxi konal, průběh a závěry (přínos, zkušenosti do budoucna apod.).
4) Hodnocení studenta odpovědným pracovníkem zařízení.
Student povinně absolvuje úvodní a závěrečné setkání. Každý student má přiděleného konzultanta. Průběžných individuálních konzultací může, ale nemusí využít. Na hodnocení studenta mohou mít vliv i náhodné hospitační návštěvy. - Navazující předměty
- Další komentáře
- Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2024/TCZJ61