F7420 Selected problems of electronics

Faculty of Science
Spring 2011 - only for the accreditation
Extent and Intensity
2/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. RNDr. Zdeněk Ondráček, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
doc. RNDr. Aleš Lacina, CSc.
Department of Plasma Physics and Technology – Physics Section – Faculty of Science
Contact Person: doc. RNDr. Zdeněk Ondráček, CSc.
Prerequisites (in Czech)
F5120
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět navazuje na přednášku F5120 Elektronika, kterou dále rozvíjí. Během přednášky se studenti seznamují s nejdůležitějšími poznatky výpočetní techniky a sdělovací techniky. Témata jsou volena s ohledem na možný zájem budoucích studentů středních škol.
Syllabus (in Czech)
  • 1.Vlastnosti prvků elektronických obvodů. 2. Technologie výroby polovodičových prvků a integrovaných obvodů. 3.Polovodičové paměti, typy a využití. 4. Stavba a činnost mikroprocesoru. 5. Výpočetní technika a fyzikální měření. Převodníky fyzilálních veličin. 6. Přenos informací, modulace a demodulace, základní typy. 7. Rozhlasové přijímače AM i FM. Stereopříjem. 8. Druhy amatérského vysílání, CB. 9.Záznam a reprodukce zvuku a obrazu. 10.Snímání obrazu, černobílá a barevná televize. Soustavy barevné televize.
Literature
  • Žalud.V.: Vysokofrekvenční přijímací technika. SNTL/ALFA, Praha 1986.
  • KŘIŠŤAN, Luděk and Vladimír VACHALA. Příručka pro navrhování elektronických obvodů. Vyd. 1. Praha: SNTL - Nakladatelství technické literatury, 1982, 393 s. URL info
Assessment methods (in Czech)
Klasická výuka, zakončení zápočtem. V případě kombinovaného studia je nutnou podmínkou pro ukončení vypracování písemného referátu.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Spring 2008 - for the purpose of the accreditation, Spring 2000, Spring 2001, Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007, Spring 2008, Spring 2009, Spring 2010, Spring 2011, spring 2012 - acreditation, Spring 2016, spring 2018, Spring 2021, Spring 2023, Spring 2025.