Kritické myšlení - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2011 - Diskuse
Lucie Vildomcová,
Variant 2/2010 otázka č.1 a 5
kompresor- Variant 2/2010 otázka č.1 a 5
Nechápu v případě první otázky, že z ustanovení nevyplývá, že by mateřskou dovolenou mohl čerpat muž, když pak při třetí otázce je správně, za e) vyberte nesprávné tvrzení:z ustanovení vyplývá, že s tříměsíčním kojencem nemůže na rodičovské dovolené pobývat muž (když je to nesprávné tvrzení, což znamená, že může pobývat muž, tak je to pak v rozporu s první otázkou) otázka č. 5 správné tvrzení: ustanovení připouští, že na mateřské dovolené pobývá s dítětem jeho babička (vždyť ustanovení se o babičce vůbec nezmiňuje) Děkuji za odpověď
12. 3. 2011 15:36.42, , učo- Re: Variant 2/2010 otázka č.1 a 5
No vida, moje varianta, 2 odpovědi jsem měla blbě, ale už si nepamatuju, které, nicméně to zkusím. Tak první a třetí otázka v rozporu nejsou, protože v odstavci 2 se opravdu v souvislosti s mateřskou dovolenou hovoří jen o zaměstnankyni - to je otázka 1. A třetí otázka v možnosti e) hovoří o dovolené rodičovské, kde žádné omezení na základě pohlaví neplatí, nebo se o něm minimálně odstavec 3 nezmiňuje. A konečně otázka 5: zaměstnankyně (babička dítěte) dítě převzala do péče nahrazující... nebo jehož matka zemřela (odstavec 1). Zaměstnankyně (nikoliv zaměstnanec, což babička splňuje) má pak podle odstavce 2 nárok... Je to jasnější, nebo mám dovysvětlit? Já nad tím ztvrdla strašně dlouho a ještě s nevalným výsledkem (z těch 3 dobře jsem navíc 1 možnost opravila a jednu zakroužkovala fakt na poslední chvíli), takže tvoje nejasnosti plně chápu.
12. 3. 2011 19:05.01, Petra Kočišová (stud PrF MU), učo 369559- Re: Variant 2/2010 otázka č.1 a 5
Děkuji, už jsem to pochopila, snad to dobře dopadne:)
12. 3. 2011 19:35.41, , učo- Re: Variant 2/2010 otázka č.1 a 5
mozno jedna mala rada. ak nemas 100% istotu a premyslanie nad odpovedou by zabralo prilis vela casu, tak podobne otazky ani neries. pokojne mozes cele kriticke myslenie vynechat ;)
17. 3. 2011 15:06.37, Adriana Glváčová (stud ESF MU), učo 372380- Re: Variant 2/2010 otázka č.1 a 5
Samozřejmě, já to pak taky přeskočila a vrátila se k tomu nakonec, kdy se mi podařilo označit dvě ze tří, které jsem měla dobře, jak už píšu výše. Netuším, kam se slečna hlásí, ale jeden celý nebo téměř celý vynechaný oddíl není takový problém prakticky nikde, já měla podobné trable s prostorovkou a moje spolužačka vynechala dokonce dva - kritické myšlení a kulturní přehled, přičemž měla percentil přes 90. Na tom kritickém myšlení se nic moc nahnat nedá, je to dost neefektivní, za tu dobu, kdy dumáš nad jedním příkladem, stihneš třeba tři z nějaké "matematičtější" části. Akorát to některým lidem připadá blbé, nechávat tolik prázdných kolonek; navíc na posledních TSp se tím oddílem začínalo, čili ty příklady, které zaberou míň času, byly až za tím - asi chtěli vyzkoušet, jak máme zvládnutou strategii řešení testu.
17. 3. 2011 21:58.33, Petra Kočišová (stud PrF MU), učo 369559- Re: Variant 2/2010 otázka č.1 a 5
Já se hlásím na prezenční práva, právě vůbec nemám představu, kolik bych mohla nechat prázdných odpovědí nebo jestli není lepší zkusit tipnout odpověď:(((
18. 3. 2011 20:23.11, , učo
Taky jsem se hlásila (a, jak vidíš, dostala). Netuším, jak jsi na tom v
jendotlivých oddílech, ale na práva by orientačně měl stačit percentil cca 90;
ty decilové hranice by měly být někde ve zprávě o přijímacím řízení nebo jak se
to jmenuje. O té spolužačce, která vynechala 2 oddíly, už jsem psala. Já neměla
10 odpovědí, tedy dejme tomu 1 oddíl, ve zbylých pár chyb a percentil vysoko nad
90. A tipování by se, pokud ti zbývají jen dvě možnosti, mohlo za určitých
okolností vyplatit.
jendotlivých oddílech, ale na práva by orientačně měl stačit percentil cca 90;
ty decilové hranice by měly být někde ve zprávě o přijímacím řízení nebo jak se
to jmenuje. O té spolužačce, která vynechala 2 oddíly, už jsem psala. Já neměla
10 odpovědí, tedy dejme tomu 1 oddíl, ve zbylých pár chyb a percentil vysoko nad
90. A tipování by se, pokud ti zbývají jen dvě možnosti, mohlo za určitých
okolností vyplatit.