Numerické myšlení - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2011 - Diskuse
Nikol Marečková,
Číselná řada
Ahoj,
nevíte prosím někdo, jak by se řešila tato řada?
0 ? 2 10 28 60 110 ?
a) 0,170
b) 1,170
c) 1,182
d) 0,182
e) 1,180
Martina Leitgebová,
Máš určitě správně ty otazníky? Řekla bych, že to jsou dvě řady, ale nesedí mi
tam ty otazníky. Můžeš to prosím tě zkontrolovat?
tam ty otazníky. Můžeš to prosím tě zkontrolovat?
Nikol Marečková,
Je to dobře opsaný, je to jedna řada:)
Nevím, jestli to je správně, ale včera mě jen napadlo toto:
1) vypočítáš si rozdíly mezi po sobě následujícími čísly, takže to bude(když
začnu počínaje dvojkou): 8 18 32 50
2) teď jsem vypočítala opět rozdíly, ale tentokrát mezi těmi "rozestupy"
( mezi 8 18 32 50) a ty mi vyšly: 6 10 14 18 22
Tudíž vím, že se to zvětšuje po 4, a aby mi to vycházelo, sedí mi tam pouze C.
Je to takový krkolomný, ale nic jinýho mě nenapadlo:)
Nevím, jestli to je správně, ale včera mě jen napadlo toto:
1) vypočítáš si rozdíly mezi po sobě následujícími čísly, takže to bude(když
začnu počínaje dvojkou): 8 18 32 50
2) teď jsem vypočítala opět rozdíly, ale tentokrát mezi těmi "rozestupy"
( mezi 8 18 32 50) a ty mi vyšly: 6 10 14 18 22
Tudíž vím, že se to zvětšuje po 4, a aby mi to vycházelo, sedí mi tam pouze C.
Je to takový krkolomný, ale nic jinýho mě nenapadlo:)
Peter Ondrovič,
kompresor
- Re: Číselná řada
Myslím, že to je D. Skúste si znovu pozrieť rozdiely na začiatku
5. 5. 2011 15:40.57, , učo- Re: Číselná řada
Máš pravdu, překoukla jsem se, první číslo má být skutečně 0. :)
5. 5. 2011 17:32.55, , učo- Re: Číselná řada
moc tomu nerozumím jak jste došli číslo z možnosti D? můžete ještě jednou prosím?
5. 5. 2011 22:43.49, Tereza Hašková, učo 171765
Vezmeme si tu řadu čísel mezi otazníky, tyto členy jdou pěkně za sebou, tu 0
před otazníkem prozatím ignorujeme.
Spočítáme dále rozdíly těchto čísel (o kolik nám ta řada roste), ty jsou
postupně 8, 18, 32 a 50. Znovu uděláme rozdíly sousedních čísel. Teď nám vyjdou
10, 14 a 18. Tohle už je pěkná postupka, rozdíly těch rozdílů tedy rostou vždy o
4.
Otazníky jsou na začátku a na konci, spočítáme tedy ještě předchozí rozdíl
rozdílu, ten je 10-4, tedy 6, a rozdíl následující, čili 22.
Rozdíly těch rozdílů jsou tedy 6, 10, 14, 18 a 22. Ty rozdíly jsou tedy něco, 8,
18, 32, 50 a něco. Vypočítáme ty zbylé rozdíly jako 8-6 (první rozdíl rozdílů je
přece 6) a 50 + 22 (protože poslední dva rozdíly se liší o 22). Takže rozdíly
jsou teď 2, 8, 18, 32, 50 a 72. Teď to použijeme na naši řadu jako rozdíly těch
dvou sousedních čísel (rozdíl 2. a 1. bude 2, rozdíl 3. a 2. 8 atd.). Takže
rozdíl 2 a otazníku je 2. 2 bez kolika je 2? No bez 0, že. Podobně rozdíl
druhého otazníku a 110 je 72, druhý otazník je 110 + 72, čili 182.
před otazníkem prozatím ignorujeme.
Spočítáme dále rozdíly těchto čísel (o kolik nám ta řada roste), ty jsou
postupně 8, 18, 32 a 50. Znovu uděláme rozdíly sousedních čísel. Teď nám vyjdou
10, 14 a 18. Tohle už je pěkná postupka, rozdíly těch rozdílů tedy rostou vždy o
4.
Otazníky jsou na začátku a na konci, spočítáme tedy ještě předchozí rozdíl
rozdílu, ten je 10-4, tedy 6, a rozdíl následující, čili 22.
Rozdíly těch rozdílů jsou tedy 6, 10, 14, 18 a 22. Ty rozdíly jsou tedy něco, 8,
18, 32, 50 a něco. Vypočítáme ty zbylé rozdíly jako 8-6 (první rozdíl rozdílů je
přece 6) a 50 + 22 (protože poslední dva rozdíly se liší o 22). Takže rozdíly
jsou teď 2, 8, 18, 32, 50 a 72. Teď to použijeme na naši řadu jako rozdíly těch
dvou sousedních čísel (rozdíl 2. a 1. bude 2, rozdíl 3. a 2. 8 atd.). Takže
rozdíl 2 a otazníku je 2. 2 bez kolika je 2? No bez 0, že. Podobně rozdíl
druhého otazníku a 110 je 72, druhý otazník je 110 + 72, čili 182.