Numerické myšlení - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2012 - Diskuse
numerické myšlení (varianta 02/2009, př.12, 15, 19, 20)
Můžeme mi prosím poradit s těmito úkoly (viz. minulé verze TSP)http://www.muni.cz/admission/tsp/Děkuji Vám.
numerické myšlení (varianta 02/2009, př.12, 13, 15,16)
Příklad 13)
25% z 1/2 celku je rovno 1, čemu je rovno 10% dvojnásobku celku.
takže:
25% 1/2x = 1 (25% převedu na zlomky = 1/4)
1/4 * 1/2x = 1
1/8x = 1
x = 8 (celek je teda 8)
numerické myšlení (varianta 02/2009, př.12, 13, 15)
Příklad 15)
3k = -12 -> k = -4
k + 2c = 0 -> -4 + 2c = 0 -> 2c = 4 -> c = 2
b + 5 = 3c -> b + 5 = 6 -> b = 1
2a - b = b -> 2a - 1 = 1 -> 2a = 2 -> a = 1
takže:a + b + c + k = 1 + 1 + 2 - 4 = 0
Příklad 20)
a♥b = (a−b)^2; a⊗b = a*b−b^2; •a = 2−a
1) •{[2♥(•2)]⊗[•(−1)]}:
[•(−1)] = 2-(-1) = 3
(•2) = 2-2 = 0
2) •{[2♥0]⊗[3]}:
[2♥0] = (2-0)^2 = 2^2 = 4
3) •{[4]⊗[3]}:
{[4]⊗[3]} = 4*3-3^2 = 12-9 = 3
4) •{3}:
•{3} = 2-3 = -1Příklad 12)
L K K 2 8 8
+ K 3 4 + 8 3 4
------- -------
1 1 L L 1 1 2 2
Příklad 19
a • b = (a + b) / (a-b)
Dosazuji jednotlivá ta čísla za "a" a za "b", přičemž u možností B a C musím
napřed vypočítat závorku a výsledek potom znovu dosadit za "a".
Takže modelový výpočet "bez závorky" je možnost A. a = -6; b = -8
(-6) • (-8) = (-6 + -8) / (-6 - -8), neboli (-14) / 2, čili -7.
A modelový výpočet se se závorkou je možnost B. Tu věc v závorce si označím jako
a´= 2; b´= 1.
2 • 1 = (2 + 1) / (2-1) = 3.
Výsledek dosadím za "a", takže teď mám a = 3; b = 4.
3 • 4 = (3 + 4) / (3 - 4) = 7 / (-1), čili -7.
Zbytek zkus sama, je evidentní, že možnosti A ani B nejsou správným řešením (oběvyšly stejně).
Nějak se tu změnilo označení, tak pro jistotu i příklad 16.
Vidím šipky na obě strany, to by mi mohlo napovědět. Aha, 2 řady, 1 bude v obou.
Takže první řada je 1, 4, 9, 16, ?
Druhá řada je 1, 2, 6, 24, ?
Je to lepší, nebo vůbec nevíš?