26. 10. 2008 21:41nové
Administrativa (doklady, platby atd.)
Barbora Mášová
18. 5. 2016 09:01nové
Platba za studium

Dobrý den, pročítala jsem to tu. Ale odpověď na můj dotaz jsem nenalezla.
Mám za sebou Bc. studium prodloužené na 4 roky, zakončené neúspěšně.

Jsem teď přijata na obor Právo a právní věda do Mgr studia. V říjnu mi bude 26 let. Chápu správně, že si zaplatím celé studium?

Ještě by mě zajímalo, aktuálně nejsem student. Budu ode dne zápisu do 26. let znovu student? (Jde mi pouze o zdravotní, jestli si ho tam mohu alespoň těch pár měsíců neposílat.)

Děkuji Vám za odpověď.
18. 5. 2016 10:30nové

Dobrý den,

věk nemá s poplatky za studium nic společné. Je tak jedno, zda vám bylo, je nebo bude 26 let.
Věk se váže pouze k placení odvodů na zdravotní pojištění.
Do 26. roku za studenty platí stát, po 26. se student stává samoplátcem (nebo mu to hradí zaěstnavatel).
Studentem VŠ se stávate dnem zápisu, to platí.

Ad poplatky za studium.
Pro Mgr. právo platí (dle aktuální účinné legislativní situace), že bezplatná doba stdia je 5+1 rok, tzn. 6*365 dní, tzn. 2190 dní.
Do této dby se projeví to předešlé neúspěšné studium (počítano na dny).
Takže v zásadě nemusíte platit hned od začátku studia...
Zdeněk Brodňan
20. 5. 2016 14:56nové

Dobrý den,

celkem mám na VŠ "odstudováno" 5 let (3 Bc., 2 Mgr.), v současné době jsem přijat na Bc. obor právnické fakulty. Pokud vše dobře chápu, poplatky za studium se mě za těchto podmínek týkají již od počátku studia tohoto nového oboru.

V jaké výši jsou poplatky za studium na této fakultě?

Děkuji za Váš čas při odpovídání na stále se opakující dotazy.
20. 5. 2016 15:28nové

Dobrý den,

pokud jste studoval úspěšně (studium zakončeno ziskem titulu), tak to není to samé. Příklad výše pojednává o neúspěšném studiu.