Přechod na menu, Přechod na obsah, Přechod na patičku
     

Seznam literatury

  1. AARSETH, Espen J. Cybertext: Perspectives on Ergodic Literature. Baltimore – London: John Hopkins University Press, 1997.

  2. Akademický slovník cizích slov. Praha: Academia, 2000.

  3. AUSTIN, John L. Jak udělat něco slovy. Praha: Filosofia, 2000.

  4. BATAILLE, Georges – WALDBERG, Isabelle – WHITE, Iain. Encyclopaedia Acephalica. London: Atlas Press, 1995.

  5. BATCHEN, Geofrey. Elektricity Made Visible. New Media, Old Media: A History and Theory Reader. Wendy Hui Kyong Chun – Thomas W. Keenan (eds.). New York – Oxon: Routledge, 2006.

  6. BAUDRILLARD, Jean. Dokonalý zločin. Olomouc: Periplum, 2001.

  7. BOGOST, Ian. Persuasive Games. The expressive power of videogames. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2007.

  8. BOGOST, Ian – MONTFORT, Nick. Platform studies. Ediční řada MIT Press. Prohlášení editorů. Dostupné z: <http://platformstudies.com/index.html> [30. 10. 2013].

  9. BOLTER, Jay, D. Writing space: computers, hypertext, and the remediation of print. Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, 2001.

  10. BOLTER, Jay, D. – GRUSIN, Richard. Remediation. Understanding New Media. Cambridge, Mass.: MIT Press, 1999.

  11. BOURDIEU, Pierre. Pravidla umění. Vznik a struktura literárního pole. Brno: Host, 2010.

  12. BROECKMANN, Andreas. Notes on the cultural dimensions of software and art. (rukopis přednášky, 25. 9. 2003). Ars Electronica 2003, CODE, Software and Art 2. Dostupné z: <http://www.nettime.org/Lists-Archives/nettime-l-0309/msg00121.html>. [cit. 30. 10. 2013].

  13. BRUNSE, Axel. Blogs, Wikipedia, Second Life and Beyond: From Production to Produsage. New York: Peter Lang International Academic Publishers, 2008.

  14. BURROUGHS, William S. The Cut-Up Method of Brion Gysin. 1961. Přetisknuto In WARDRIP-FRUIN, Noah – MONTFORT, Nick. The New Media Reader. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2003, s. 90–91.

  15. CASCONE, Kim. The Aesthetics of Failure, „Post-Digital“ Tendencies in Contemporary Computer Music. Computer Music Journal, Volume 24, Issue 4, December 2000, p. 12–18. Dostupné z: <http://subsol.c3.hu/subsol_2/contributors3/casconetext.html> [cit. 30. 10. 2013].

  16. Computational Culture. A journal of software studies. 2011. Dostupné z: <http://computationalculture.net/> [cit. 30. 10.2013].

  17. COX, Geoff. Speaking Code. Coding as Aesthetic and Political Expression. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2013.

  18. CRAMER, Florian. Words Made Flesh. Code, Culture, Imagination. Rotterdam: Piet Zwart Institute, 2005. Dostupné z: <http://www.netzliteratur.net/cramer/wordsmadefleshpdf.pdf> [30. 10. 2013].

  19. CRAMER, Florian. New Media Art, Interview. Neural 44: Special issue on Post-Digital Print. 2013, p. 38 – 42. Dostupné z: <http://monoskop.org/images/f/f4/Florian_Cramer_Interview_Neural_2013.pdf > [cit. 30. 10. 2013].

  20. CRAMER, Florian. Concepts, Notations, Software, Art. 2002. Dostupné z: <http://www.netzliteratur.net/cramer/concepts_notations_software_art.html> [cit. 30. 10. 2013].

  21. CURTIUS, Ernst Robert. Evropská literatura a latinský středověk. Praha: Triáda, 1998.

  22. DEBORD, Guy. Society of the spectacle. Detroit: Black & Red, 1983.

  23. De CERTEAU, Michel. The Practice of Everyday Life, trans. Steven Rendall, Berkeley: University of California Press, 1984.

  24. DESCARTES, René. Vášně duše. Praha: Mladá fronta, 2002.

  25. DILGER, Bradley. A Review of The Language of New Media. (2001?) Dostupné z: <http://kairos.technorhetoric.net/7.1/reviews/dilger/index.htm> [cit. 30. 10. 2013].

  26. DVOŘÁK, Tomáš (ed.). Kapitoly z dějin a teorie médií. Praha: Akademie výtvarných umění v Praze, Vědecko-výzkumné pracoviště, 2010.

  27. Ediční řada Software studies vydavatelství MIT Press. Dostupné z: <http://mitpress.mit.edu/books/series/software-studies> [30. 10. 2013].

  28. FLUSSER, Vilém. Krise der Linearität. (Text přednášky VF v Bernu: Benteli, 1988. Archiv V. Flussera, Berlin). Publikováno v RÖLLER, Nils – WAGNERMAIER, Silvia (eds.): Absolut Vilém Flusser. Freiburg: Orange-press, 2003.

  29. FLUSSER, Vilém. Za filozofií fotografie. Praha: Hynek, 1994.

  30. FOSTER, Hal. The return of the real: the avant-garde at the end of the century. Cambridge: MIT Press, 1996.

  31. FOUCAULT, Michel. Archeologie vědění. Praha: Herrmann & synové, 2002.

  32. FULLER, Matthew. Softness: Interrogability; General Intellect; Art Methodologies in Software. SKRIFTSERIE. Center for Digital Æstetik-forskning Nr. 13, 2006. Dostupné z: <http://darc.imv.au.dk/wp-content/files/13.pdf> [city. 30. 10. 2013].

  33. FULLER, Matthew. It Looks Like You’re Writing a Letter. Microsoft Word. Behind the Blip: Essays on the Culture of Software. New York: Autonomedia, 2003, p. 137–165.

  34. FULLER, Matthew. Freaks of Number. 2006. Dostupné z: <http://www.spc.org/fuller/texts/freaks-of-number/> [cit. 30. 10. 2013]. Text byl prezentován v rámci symposia Programmation Orientée Art, CRECA, Sorbonne, Paris. V českém překladu byla studie publikována In TIMezin. Magazín Teorie interaktivních médií. Vol 3, No. 1–2 (2013). Dostupné z: <http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/tim/article/view/482/pdf_12> [cit. 30. 10. 2013].

  35. FULLER, Matthew (ed.) Software Studies / a lexicon. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2008.

  36. FULLER, Matthew. Introduction, the Stuff of Software. In FULLER, Matthew (ed.). Software Studies / a Lexicon. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2008, s. 1–14.

  37. FULLER, Matthew. Software Studies Workshop, 2/2006. Internetová stránka akce. Dostupná z: <http://web.archive.org/web/20100327185154/http://pzwart.wdka.hro.nl/mdr/Seminars2/softstudworkshop> [cit. 30. 10. 2013].

  38. FULLER, Matthew – GOFFEY, Andrew. From Grey Eminence to Grey Immanence: The Ambiguities of Evil Media. 28. 11. 2009. Přednáška v rámci festivalu: Verbindingen/Jonctions 12, Brusel. Dostupné z: <http://www.constantvzw.org/vj12/spip.php?article2> [cit. 30. 10. 2013].

  39. FULLER, Matthew – GOFFEY, Andrew. Evil Media. Cambridge, Mas.: MIT Press, 2012.

  40. FULLER, Matthew – GOFFEY, Andrew. Towards an Evil Media Studies. (2007) In PARIKKA, Jussi – SAMSON, Tony (eds.). The Spam Book : On Viruses, Porn, and Other Anomalies from the Dark Side of Digital Culture. New Jersey: Hampton Press, 2009. Dostupné z: <http://www.spc.org/fuller/texts/towardsevil/> [cit. 30. 10. 2013].

  41. GALBRAITH, James K. – HALE, Travis. Income Distribution and the Information Technology Bubble. 2004. Příspěvek na konferenci: the Association of Public Policy Analysis and Management Fall Conference, November 2003. Dostupné z: <http://utip.gov.utexas.edu/papers/utip_27.pdf > [30. 10. 2013].

  42. GALLOWAY, Anne (et al.): Panel: Design for Hackability. 2004. Dostupné z: <http://www.purselipsquarejaw.org/papers/panel_hackability_DIS2004.pdf> [cit. 30. 10. 2013].

  43. GOFFEY, Andrew. Algorithm. In FULLER, Matthew (ed.) Software Studies / a lexicon. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2008, s. 15–20.

  44. GRACIAN, Baltasar. Příruční orákulum a umění moudrosti. Olomouc: Votobia, 1998.

  45. Grand Text Auto. A group blog about computer narrative, games, poetry, and art. Dostupné z: <http://grandtextauto.org/> [cit. 30. 10. 2013].

  46. GRIFFIN, Matthew – HERRMANN, Susanne. Interview with Friedrich A. Kittler: Technologies of Writing. New Literary History, Vol. 27, No. 4, Literature, Media, and the Law. John Hopkins University: Autumn, 1996, pp. 731–742. Dostupné z: <http://www.jstor.org/discover/10.2307/20057388?uid=3737856&uid=2129&uid=2&uid=70&uid=4&sid=21102858967481> [30. 10. 2013].

  47. GROIS, Boris. Politics of Installation. E-Flux journal, Vol. 2, No. 1, 2009. Dostupné z: <http://www.e-flux.com/journal/politics-of-installation> [cit. 30. 10. 2013].

  48. HARAWAY, Donna. A Cyborg Manifesto. Science, technology and socialist-feminism in the late twentieth century. BELL, D. – KENNEDY, B. M. (eds.). The Cyberultures Reader. London – New York: Routledge, 2000, s. 291–324.

  49. HARVEY, Brian. What is a Hacker?. ACM Select Panel on Hacking, 1985. Dostupné z: <http://www.cs.berkeley.edu/~bh/hacker.html> [cit. 30. 10. 2013].

  50. HAYLES, Katherine N. How we became posthuman : virtual bodies in cybernetics, literature, and informatics. Chicago: University of Chicago Press, 1999.

  51. HORÁKOVÁ, Jana. K recepci informatiky v kontextu společenských věd: Obrat k softwaru. In Hana Klímová – Dana Kuželová – Jiří Šíma – Jiří Wiedermann – Stanislav Žák. Hovory s informatiky. 1. vyd. Praha: Ústav informatiky AV ČR, v.v.i., 2011. s. 117–135.

  52. HORÁKOVÁ, Jana. Softwarové umění: programování excesu. Musicologica Brunensia, Brno: Masarykova univerzita, 2012, roč. 47, č. 2, s. 23–47.

  53. HORÁKOVÁ, Jana. New Media Art Power: The Hackability Memorandum. Kritika & kontext, časopis kritického myslenia/Journal of Critical Thinking, Bratislava: Občianske združenie K&K Association, 2012, roč. XVI, č. 44, s. 86–93.

  54. CHUN, Wendy Hui Kyong. Programmed Visions: software and memory. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2011.

  55. JENKINS, Henry. Teoretické dílo ve věku digitální transformace. In DVOŘÁK, Tomáš. Kapitoly z dějin a teorie médií. Praha: Akademie výtvarných umění v Praze, Vědecko-výzkumné pracoviště, 2010.

  56. KAY, Alan – GOLDBERG, Adele. Personal Dynamic Media. Computer 10 (3), březen 1977, s. 31-41. Citováno dle: WARDRIP-FRUIN, Noah a MONTFORT, Nick (eds.). New Media Reader. Cambridge, Mass: MIT Press, 2003, s. 393–394.

  57. KERNIGHAN, Brian. Tutorial Introduction to the Language B. 1972. Dostupné z: <http://cm.bell-labs.com/who/dmr/btut.html> [cit. 30. 10. 2013].

  58. KERNIGHAN, Brian – RITCHIE, Denis, M. The C Programming Language. Prentice-Hall, 1978. V českém překladu vyšla pod názvem Programovací jazyk C. Computer Press, 2006.

  59. KERNIGHAN, Brian: Programming in C – A Tutorial. Dostupné z: <http://cm.bell-labs.com/cm/cs/who/dmr/ctut.pdf> [cit. 30. 10. 2013].

  60. KOH, Adeline. Wendy Hui Kyong Chun in Conversation with Adeline Koh (Interview). The Journal of E-Media Studies. Vol. 3, 2013, č. 1. Dostupné z: <http://journals.dartmouth.edu/cgi-bin/WebObjects/Journals.woa/1/xmlpage/4/article/428> [cit. 30. 10. 2013].

  61. KIRSCHENBAUM, Matthew G. Virtuality and VRML: Software Studies After Manovich. Electronic Book Review, 29. 8. 2003. Dostupné z: <http://www.electronicbookreview.com/thread/technocapitalism/morememory> [30. 10. 213].

  62. KITTLER, Friedrich A. Code (or, How You Can Write Something Differently). Matthew FULLER, Software Studies / a lexicon. Cambridge Mass.: MIT Press, 2008, s. 40 (40–47).

  63. KITTLER, Friedrich A. Gramofon, film, psací stroj. Tomáš Dvořák (ed.). Kapitoly z dějin a teorie médií. Praha: AVU, 2010, s. 51–67.

  64. KITTLER, Friedrich. On the Implementation of Knowledge – Toward a Theory of Hardware. Nettime, 1999. Reprinted in Readme! (nettime): ASCII culture and the revenge of knowledge, ed. Josephine Bosma, New York: Autonomedia, 1999, pp 60–68. Dostupné z: <http://hydra.humanities.uci.edu/kittler/implement.html>. [cit.: 30. 10. 2013].

  65. KITTLER, Friedrich A. There is no software. Arthur and Marilouise Kroker (eds.). CTheory. October 18, 1995. Dostupné z: <http://www.ctheory.net/articles.aspx?id=74> [cit. dne 30. 10. 2013]. V německém originále: Es gibt keine Software. Draculas Vermächtnis: Technische Schriften, Leipzig: Reclam, 1993, s. 225–242.

  66. KNUTH, Donald. The Art of Computer Programming. Vols. 1-3. 3rd ed. Reading, Mass.: Adisson Wesley, 1997. Česky vyšly první dva díly: Umění programování I a II. Computer Press: 2008, 2010.

  67. KRYSA, Joasia. Ada Lovelace. Introduction / Einführung. dOCUMENTA (13). 100 Notes – 100 Thoughts, No. 055. Ostfildern: Hatje Cattz Verlag, 2012.

  68. LANDOW, George, P. Hypertext. The Convergence of Contemporary Critical Theory & Technology. Baltimore: Parallax, 1992.

  69. LANDOW, George P. Hypertextový Derrida, poststrukturalista Nelson?. Biograph. Magazín pro film a nová média. 1998, č. 6, s. 10–21.

  70. LATOUR, Bruno. Nikdy sme neboli moderní: esej o symetrickej antropológii. Bratislava: Kalligram, 2003.

  71. LÉVI-STRAUSS, Claude. La pensée sauvage. Paris: Plon, 1962. Česky: Myšlení přírodních národů. Liberec: Dauphin, 1996.

  72. LEVY, Steven. Hackers: Heroes of Computer Revolution. New York NY: Dell/Doubleday, 1994.

  73. LISTER, Martin a col: New Media: A critical introduction. London – New York: Routledge, 2003.

  74. LYOTARD, Jean-Francois. O postmodernismu: postmoderno vysvětlované dětem: postmoderní situace. Vyd. 1. Praha: Filosofia, 1993.

  75. MACHIAVELLI, Niccolò. Vladař. Praha: Ivo Železný, 1995.

  76. MANOVICH, Lev. Database as a Symbolic Form. 1998. Dostupné z: <http://manovich.net/index.php/projects/database-as-a-symbolic-form> [30. 10. 2013].

  77. MANOVICH, Lev. The Language of New Media. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2001.

  78. MANOVICH, Lev. Post-Media Aesthetics. (Dis)Locations, ed. Astrid Sommer. Karslruhe: ZKM, 2001. Dostupné z: <http://manovich.net/index.php/projects/post-media-aesthetics> [cit. 30. 10. 2013].

  79. McLUHAN, Marshall. Understanding Media: The Extensions of Man. New York: New American Library, 1966.

  80. McLUHAN, Marshall. Jak rozumět médiím: extenze člověka. Praha: Odeon, 1991.

  81. MANOVICH, Lev. On Totalitarian Interactivity. Art, Power, and Communication. Rhizome Digest, 10 October 1996. Dostupné z: <http://rhizome.org/discuss/view/28875/#c261>. [cit. 30. 10. 2013].

  82. MANOVICH, Lev. Inside Photoshop. Computational Culture: a journal of software studies. No. 1, 2011. Dostupné z:<http://computationalculture.net/article/inside-photoshop> [30. 10. 2013].

  83. MANOVICH, Lev. Cultural Software. Podkapitola: Software, or the Engine of Contemporary Societies. Červenec 2011, nestr. (Přepracovaná úvodní část soft-knihy Lva Manoviche Software Takes Command, kterou začal psát v roce 2008). Dostupné z: <http://manovich.net/index.php/projects/cultural-software> [cit. 30. 10. 2013].

  84. MANOVICH, Lev: There is only software. Software Takes Command. New York – London: Bloomsbury, 2013, s. 147–157. Dostupné z: <http://issuu.com/bloomsburypublishing/docs/9781623566722_web> [cit. 30. 10. 2013]. Ve slovenském překladu byla studie publikována In TIMezin. Magazín Teorie interaktivních médií. Vol. 3, No. 1–2 (2013). Dostupné z: <http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/tim/article/view/479/pdf_10> [cit. 30. 10. 2013].

  85. MANOVICH, Lev. Software Takes Command. New York – London: Bloomsbury, 2013. Dostupné z: <http://issuu.com/bloomsburypublishing/docs/9781623566722_web> [cit. 30. 10. 2013].

  86. MANOVICH, Lev. Software Takes Command (soft-book). 2008. Dostupné z: <http://softwarestudies.com/softbook/manovich_softbook_11_20_2008.doc> [cit. 30. 10. 2013].

  87. MANOVICH, Lev: Avant-garde as Software. Lev Manovich Official Website. 1999. Dostupné z: <http://manovich.net/index.php/projects/avant-garde-as-software> [cit. 30. 10. 2013].

  88. MARINO, Mark C. Critical Code Studies and the electronic book review: An Introduction. Electronic Book Review. September 15. 9. 2010. Dostupné z: <http://www.electronicbookreview.com/thread/firstperson/ningislanded> [30. 10. 2013].

  89. MARINO, Mark C. Critical Code Studies. Electronic Book Review. 4. 12. 2006. Dostupné z:<http://www.electronicbookreview.com/thread/electropoetics/codology> [30. 10. 2013].

  90. MARINO, Mark. Matthew Fuller in Conversation with Mark Marino. (Interview). The Journal of E-Media Studies. Vol. 3, 2013, č. 1. Dostupné z: <http://journals.dartmouth.edu/cgi-bin/WebObjects/Journals.woa/1/xmlpage/4/article/429> [cit. 30. 10. 2013].

  91. McKENZIE, Wark. The Hacker Manofesto. Harvard University Press, 2004.

  92. McLAUGHLIN, Thomas: Street Smarts and Critical Theory: Listening to the Vernacular. Madison: University of Wisconsin Press 1996.

  93. MENABREA, Luigi Federico. Skatches of the Analytical Engine Invented by Charles Babbage. A. Lovelace trans. and notes. Scientific Memoirs 3, 1843, s. 666–731. Dostupné z: <http://psychclassics.yorku.ca/Lovelace/menabrea.htm> [cit. 30. 10. 2013].

  94. MONTFORT, Nick et al.: 10 PRINT CHR$(205.5+RND(1)); : GOTO 10. Cambridge – London: MIT Press, 2012.

  95. MYERS, Gary. Tying Arrangements and the Computer Industry: Digidyne Corp. v. Data General Corp. Duke Law Journal, Vol. 1985, No. 5 (Nov., 1985), pp. 1027–1056. Published by Duke University school of Law, s. 1027 (1027–1056). Dostupné on-line: <http://www.jstor.org/stable/1372482> [cit. 30. 10. 2013].

  96. Oxford Dictionaries. Oxford University Press: 2012. Heslo: software. Dostupné z: <http://oxforddictionaries.com> [cit. 30. 10. 2013].

  97. NEGROPONTE, Nicholas. Being Digital. New York – Toronto: Vintage 1996.

  98. PARIKKA, Jussi. Digital Contagions: A Media Archaeology of Computer Viruses (Digital Formations). Peter Lang International Academic Publishers, 2007.

  99. PEPPERELL, Robert – PUNT, Michael. The Postdigital Membrane: Imagination, Technology and Desire. University of Chicago Press, 2000.

  100. PETERSON, Ivars. Software’s Origin. Science News. Magazine for Science & the Public. Publikováno: March 11, 2003. Dostupné z: <https://www.sciencenews.org/article/softwares-origin> [cit. 30. 10. 2013].

  101. PETRÁČKOVÁ, V. – KRAUS, J. a kol. Akademický slovník cizích slov. Heslo: software. Praha: Academia, 2000.

  102. PHILIPSON, Graeme: A Short History of Software. Routledge: 2004. Dostupné z: <http://www.thecorememory.com/SHOS.pdf> [cit. 30. 10. 2013].

  103. SACK, Warren. Memory. In Matthew Fuller (ed.), Software Studies / a Lexicon. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2008, s. 184–192.

  104. SCHOPENHAUER, Arthur. Eristická dialektika čili Umění dostati v každé debatě za pravdu. Překlad a poznámky: Břetislav Hůla, Praha: Pokrok, 1927.

  105. SoftWhere 2008: UC San Diego Researchers Pioneer Emerging Field of „Software Studies“. San Diego, CA, April 28, 2008. Dostupné z: <http://www.calit2.net/newsroom/release.php?id=1282> [cit. 30. 10. 2013].

  106. SoftWhere 2008, workshop, 2008. Dostupné z: <http://workshop.softwarestudies.com/> [30. 10. 2013].

  107. SOLLFRANK, Cornelia. Copyright Guerilla. [Rozhovor s Cornelií Sollfrank vedl Alessandro Lucovico]. Neural 27, summer 2007. Dostupné z: <http://artwarez.org/uploads/media/16_Sollfrank-neural-Interview.pdf> [cit. 30. 10. 2013].

  108. STALLMAN, Richard. The GNU Manifesto. Dr. Dobb's Journal of Software Tools, Volume 10, Number 3, March, 1985, s. 30–35. Dostupné z: <http://ftp.math.utah.edu/pub/tex/bib/toc/dr-dobbs-1980.html#10(3):March:1985> [cit. 30. 10. 2013].

  109. The Jargon File. Dostupné z: <http://www.dourish.com/goodies/jargon.html> [cit. 30. 10. 2013].

  110. TOFFLER, Alvin – TOFFLEROVÁ, Heidi. Nová civilizace. Třetí vlna a její důsledky. Praha: Dokořán, 2001.

  111. TRIEBE, Mark – JANA, Reena. New Media Art, U.Grosenick (ed.). Köln: Taschen, 2006.

  112. TUKEY, John. W. The Teaching of Concrete Mathematics. American Mathematical Monthly. Vol. 65, No. 1 (Jan., 1958), Vydavatel: Mathematical Association of America. pp. 1–9, s. 2. Dostupné z: <http://www.jstor.org/stable/2310294> (cit. 30. 10. 2013].

  113. TURING, Alan M. On computable numbers, with an application to the Entscheidungsproblem. Proceedings of the London Mathematical Society. Ser. 2, Vol. 42, 1937, p. 230–265.

  114. VATIMMO, Gianni. Společenské vědy a komunikační společnost. In DVOŘÁK, Tomáš. (ed.) Kapitoly z dějin a teorie médií. Praha: VVP AVU, 2010, s. 95–104.

  115. WARDRIP-FRUIN, Noah. UC San Diego New-Media Expert Pushes Peer Review into the 21st Century. San Diego, CA, March 21, 2008. Dostupné z: <http://www.calit2.net/newsroom/release.php?id=1260> [cit. 30. 10. 2013].

  116. WARDRIP-FRUIN, Noah. Expressive processing: digital fictions, computer games, and software studies. Cambridge, MA: MIT Press, 2009.

  117. WEIBEL, Peter. Synthetic Times. Synthetic Times, katalog, eds. Fan Di‘an and Zhang Ga. Cambridge, MA – London, UK: MIT Press, 2009, s. 112–142.

  118. WEIZENBAUM, Joseph. ELIZA – A Computer Program For the Study of Natural Language Communication Between Man and Machine. In Communications of the ACM; Volume 9, Issue 1 (January 1966), p. 36 ( 36–45).

  119. WEIZENBAUM, Joseph. Mýtus počítače. Praha: Moraviapress, 2002.

  120. WIENER, Norbert. Cybernetics: Control and Communication in the Animal and the Machine. New York: John Wiley & Sons, Inc., 1948.

  121. WOLFRAM, Steven. A New Kind of Science. Champaign, LI. Folfram Media, 2002. Dostupné také z: <http://www.wolframscience.com/nksonline/toc.html> [cit. 30. 10. 2013].

doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D. |
Ústav hudební vědy, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita |
Návrat na úvodní stránku webu, přístupnost |
Stránky Filozofické fakulty MU
| Technická spolupráce:
| Servisní středisko pro e-learning na MU
| Fakulta informatiky Masarykovy univerzity, 2014

Centrum interaktivních a multimediálních studijních opor pro inovaci výuky a efektivní učení | CZ.1.07/2.2.00/28.0041