Bakalářská práce

Terénní geografické projektové praktikum

Geography fieldwork practice

Kateřina Zagatová
Anotace

Tato bakalářská práce je věnována využití terénní a projektové výukové metody ve výuce zeměpisu na střední škole. Součástí práce je kompletní zpracování tří terénních geografických projektových praktik, včetně metodické příručky pro učitele a didaktické hry. Terénní geografické projektové praktikum se zaměřením na obyvatelstvo bylo realizováno a je v práci popsáno a zhodnoceno. Teoretická část je věnována charakteristice terénní i projektové výuky.

Abstract

This Bachelor Thesis is focused on fieldwork practice and project method in geography education on secondary school. Three complete fieldwork project practices are part of this thesis, including methodical manual for teacher and educational game. The fieldwork project practice, focused on demography, has been realized and is described in this thesis. Theoretical part is focused on characteristics of fieldwork practice and project method.

Zadání práce
Cílem bakalářské práce je vytvoření podkladů pro využití tohoto tématu v gymnaziálním geografickém vzdělávání, a to navržením 3 modelů pro projektovou výuku vybraných témat z humánní geografie (volbu témat zdůvodněte) pro žáky víceletých gymnázií na vybraných lokalitách v Brně či jeho nejbližším okolí. Práce bude mít jednotnou strukturu pro každé téma, každý z projektů bude mít terénní část, obsahující samostatnou práci žáků s informacemi (nikoliv jen vyplňování předpřipravených pracovních listů) a bude zakončen diskusí, zhodnocením prací a zkoumané problematiky. Alespoň jeden navrhovaný projekt se pokuste ověřit v praxi střední školy a zjištěné poznatky uveďte v práci. Připravte i metodickou příručku pro učitele – jak vybraná témata zařadit do výuky ve vazbě na Rámcový vzdělávací program. GUINNESS, Paul; NAGLE, Garrett. Advanced geography: concepts and cases. 1st pub. London: Hodder-Stoughton, 1999. 508 s. LENON, Barnaby J; CLEVES, Paul G. Fieldwork techniques and projects in geography. 2nd ed. London: Collins Educational, 2001. 173 s. TOMKOVÁ, Anna; KAŠOVÁ, Jitka; DVOŘÁKOVÁ, Markéta. Učíme v projektech. Vyd. 1. Praha : Portál, 2009. 173 s.
Práce zkontrolována:
12. 5. 2012 08:02, RNDr. Vladimír Herber, CSc., učo 1060
Jazyk práce
čeština čeština
Termín obhajoby
22. 6. 2012
Práce byla úspěšně obhájena

Vedoucí

RNDr. Vladimír Herber, CSc., učo 1060
GeogÚ VoZ PřF MU

Oponent

Mgr. Sandra Keyzlarová, Ph.D., učo 55169
abs PřF MU

Masarykova univerzita Přírodovědecká fakulta
Studijní program
Geografie a kartografie
 
Název
Vložil
Vloženo
Práva
  • Co je jinak přidání souboru

    Soubor nebo složku lze nahrát pomocí tlačítka Přidat.
  • Co je jinak další operace se soubory

    Podrobnosti lze zjistit označením příslušného řádku.
  • Co je jinak pohled pro experty

    Pro častou práci je možné zvolit režim Více možností.
  • Co je nové vyhledávání souborů

    Vyhledávaný výraz můžete zadat přímo do adresního řádku.
  • Co je nové rychlý přístup k souborům

    Pomocí funkce Nedávné je možné se rychle vrátit k právě prohlíženým souborům. Oblíbené soubory je také možné označit Hvězdičkou.
  • Co se chystá

    Připravujeme další vylepšení pro mobilní zařízení.