Závěrečná práce: Bc. Tereza Šťastná: Využití principů místně zakotveného učení při výuce zeměpisu na příkladu města Žďár nad Sázavou
Diplomová práce
Využití principů místně zakotveného učení při výuce zeměpisu na příkladu města Žďár nad Sázavou
The use of principles of place based learning in the geography teaching on the example of Žďár nad Sázavou
Anotace
Diplomová práce se zabývá využitím principů místně zakotveného učení při výuce zeměpisu na příkladu města Žďár nad Sázavou v rámci pilotního projektu „Poznej své město – Žďár nad Sázavou“. Je členěna do desíti hlavních kapitol a devatenácti podkapitol. V úvodu se seznámíme s tématem celé práce. V následujících kapitolách jsou vytyčeny cíle práce, metody zpracování a rešerše literatury. Dále jsou definovány…více
Abstract
This thesis deals with the use of place based learning principles in geography education at the example of the town of Žďár nad Sázavou in the pilot project "Know your city - Žďár nad Sázavou". I tis divided into ten main chapters and nineteen subchapters. The introduction present us the theme of the thesis. The following chapters then set out the objectives of the work, present the methods of processing…více
Klíčová slova
environmentální výchova integrovaná tematická výuka metodický list místně zakotvené učení pracovní list projektová výuka školní vzdělávací program rámcový vzdělávací program regionální výuka terénní výuka environmentální výchova terénní výuka environmental education integrated thematic education methodological sheet place based learning worksheet project teaching school education program framework education program regional teaching field-workZadání práce
28. 4. 2014 00:40, Mgr. Kateřina Gorčíková, Ph.D., učo 129111
Literatura
- KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 2. vyd. Praha: Portál, 2004, 155 s. ISBN 8071789658.
- MADDEN, Kathleen a Božena FILÁKOVÁ. Utváření místa : příručka k vytváření kvalitních veřejných prostranství. Vyd. 1. Brno: Nadace Partnerství, 2003, 99 s. ISBN 8023906143.
- KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. 2006. vyd. Brno: MU Brno, 2006, 160 s. Pedagogogická teorie, svazek 9. ISBN 80-210-4142-0.
- Interpretace místního dědictví : příručka pro plánování a tvorbu prezentací místních zajímavostí. Vyd. 1. Brno: Nadace Partnerství, 2004, 88 s. ISBN 8023920685.
Citace dle normy ČSN ISO 690
Práce na příbuzné téma
Seznam prací, které mají shodná klíčová slova.
-
Terénní výuka pro žáky I. stupně základní školy se zaměřením na místně ukotvené učení
Mgr. Kristýna Kaufmanová -
Environmentální výchova jako průřezové téma v RVP ZV
Mgr. Petra Stočková -
Využití netradičních aktivizujících přístupů ve výuce vlastivědy
Mgr. Daniela Brahová -
Terénní projektová výuka na příkladu současné změny klimatu
Bc. Veronika Dufková -
Terénní projektová výuka v českokrumlovském regionu
Mgr. Barbora Barešová -
Územní a druhová ochrana ve výuce na 1. stupni ZŠ
Mgr. Petra Plášilová -
Využití interaktivní a projektové výuky v geometrii na 1. stupni ZŠ
Mgr. Lenka Semotamová -
Terénní projektová výuka v okolí Moravské Třebové
Mgr. Radka Staňková