Diplomová práce

Využití principů místně zakotveného učení při výuce zeměpisu na příkladu města Žďár nad Sázavou

The use of principles of place based learning in the geography teaching on the example of Žďár nad Sázavou

Bc. Tereza Šťastná
Anotace

Diplomová práce se zabývá využitím principů místně zakotveného učení při výuce zeměpisu na příkladu města Žďár nad Sázavou v rámci pilotního projektu „Poznej své město – Žďár nad Sázavou“. Je členěna do desíti hlavních kapitol a devatenácti podkapitol. V úvodu se seznámíme s tématem celé práce. V následujících kapitolách jsou vytyčeny cíle práce, metody zpracování a rešerše literatury. Dále jsou definovány …více

Abstract

This thesis deals with the use of place based learning principles in geography education at the example of the town of Žďár nad Sázavou in the pilot project "Know your city - Žďár nad Sázavou". I tis divided into ten main chapters and nineteen subchapters. The introduction present us the theme of the thesis. The following chapters then set out the objectives of the work, present the methods of processing …více

Zadání práce
Práce se bude týkat využití principů místně zakotveného učení při výuce zeměpisu se zaměřením na město Žďár nad Sázavou a nejbližší okolí. V práci bude kladen důraz na seznámení se zábavnou formou s regionální a terénní výukou, jejím obsahem se zapojením žáků. Hlavním cílem práce je využití principů místně zakotveného učení při výuce zeměpisu v rámci projektu „Poznej své město - Žďár nad Sázavou“. Dílčími cíli je aplikace MZU ve výuce zeměpisu, reflektování názorů žáků na výuku zeměpisu do projektu ze kterého budou mít prospěch jak žáci (povzbuzení, aby byli aktivnějšími občany a pečovali o životní prostředí), tak učitelé (povzbuzení), případně taktéž občané města Žďáru nad Sázavou a popřípadě jeho nejbližšího okolí (propojení školy a obce, vliv na zlepšení životního prostředí) případným zapojením Městského úřadu Žďár nad Sázavou.
Práce zkontrolována:
28. 4. 2014 00:40, Mgr. Kateřina Gorčíková, Ph.D., učo 129111
Jazyk práce
čeština čeština
Termín obhajoby
29. 5. 2014
Práce byla úspěšně obhájena

Vedoucí

Mgr. Kateřina Gorčíková, Ph.D., učo 129111
KGeog PdF MU

Oponent

Mgr. Bc. Darina Mísařová, Ph.D., učo 40917
KGeog PdF MU

Literatura

  • KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 2. vyd. Praha: Portál, 2004, 155 s. ISBN 8071789658.
  • MADDEN, Kathleen a Božena FILÁKOVÁ. Utváření místa : příručka k vytváření kvalitních veřejných prostranství. Vyd. 1. Brno: Nadace Partnerství, 2003, 99 s. ISBN 8023906143.
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. 2006. vyd. Brno: MU Brno, 2006, 160 s. Pedagogogická teorie, svazek 9. ISBN 80-210-4142-0.
  • Interpretace místního dědictví : příručka pro plánování a tvorbu prezentací místních zajímavostí. Vyd. 1. Brno: Nadace Partnerství, 2004, 88 s. ISBN 8023920685.

Masarykova univerzita Pedagogická fakulta
Studijní program
Učitelství pro základní školy
Obor
  • Co je jinak přidání souboru

    Soubor nebo složku lze nahrát pomocí tlačítka Přidat.
  • Co je jinak další operace se soubory

    Podrobnosti lze zjistit označením příslušného řádku.
  • Co je jinak pohled pro experty

    Pro častou práci je možné zvolit režim Více možností.
  • Co je nové vyhledávání souborů

    Vyhledávaný výraz můžete zadat přímo do adresního řádku.
  • Co je nové rychlý přístup k souborům

    Pomocí funkce Nedávné je možné se rychle vrátit k právě prohlíženým souborům. Oblíbené soubory je také možné označit Hvězdičkou.
  • Co se chystá

    Připravujeme další vylepšení pro mobilní zařízení.