Interactive Syllabus
You are currently viewing the whole syllabus; go back to default view.
The speed of loading and viewing the syllabus may be slower when showing a large amount of content.
Téma 1 Porucha emocí a chování - úvod
Otázky k zamyšlení
Kdo je tzv. problémový žák?
Jak se projevuje tzv. problémový žák?
Jak ho vnímají učitelé?
Jak ho vnímají spolužáci?
Jak ho vnímají rodiče?
Videa k diskuzi
Shlédněte videa a přemýšlejte o nich v kontextu již výše položených otázek.
HOUBA
http://www.youtube.com/watch?v=0Ab1TytgTsc
TA NAŠE POVAHA ČESKÁ ŠKODA FACKY, KTERÁ PADNE VEDLE
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1100627928-ta-nase-povaha-ceska/409235100011001-skoda-facky-ktera-padne-vedle/
Studijní materiály
Prezentace
Téma 2 Porucha emocí a chování jako dynamický proces - žák s problémy v chování a žák s poruchami emocí a chování
Studijní materiály
Prezentace
Téma 3 Vývoj tzv. problémového chování, rizikové a ochranné faktory, teorie resilience
Otázky k zamyšlení
Jak se z dítěte v rizika (at risk youth) stane dítě s poruchou chování?
Jaké faktory na dítě působí ve škole, v rodině a v sociální komunitě?
Co je to resilience a jak ji můžeme napomáhat?
Studijní materiál
Prezentace
Téma 3 Praktická část
Průběžný úkol
Tento týden si poslechněte podcast Střídavá výchova dětí z pořadu Houpačky na Radiu Wave.
Pokuste se na podcast volně písemně reagovat.
Vodítky Vám mohou být otázky:
Jak rozumíte tématu rozvodu rodičů Vy?
Jaká jsou podle Vás pro a jaká proti střídavé péče?
Jaká je Vaše zkušenost - osobní či profesní - s rozvodem či sporem o svěření dítěte do péče
Svůj text v rozsahu cca 1 normostrana (1800 znaků včetně mezer) odevzdejte do 15.4. 2021 včetně do Odevzdávárny.
Příprava balintovské skupiny
Úkol na následující výuku
Znáte práci v duchu balintovské skupiny? V průběhu dalšího setkání budeme pracovat prakticky, dokonce intervizně. Dopředu si připravte příklad/případ dítěte, se kterým si Vy nebo učitelé ve Vašem okolí neví rady. Zkuste si stručně sepsat a dopředu připravit:
Jak se kluk/holka projevují?
Čím provokují pozornost ostatních?
S čím si neví učitelé rady? S čím si neví rodiče rady?
Jak je asi tomuhle klukovi/této holce - jak se cítí?
Jak se cítí učitelé, jak spolužáci a jak rodiče?
Jak se případ doteď řešil? Co už pomohlo a co naopak nepomohlo?
Jak probíhá a bude probíhat i naše balintovská skupina:
Využijte příležitost poradit se s ostatními. Budeme sdílet pocity i zkušenosti.
Téma 4 Otázky potřeb dětí s poruchami emocí a chování ve vyučovacím procesu/ve škole/v učení, problematika strategií zvládání (coping)
Otázky k zamyšlení
Jaké potřeby má dítě?
Jaké potřeby má žák ve škole?
Jaké potřeby má žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole?
jaké potřeby má žák s poruchou chování ve škole?
Studijní materiály
Prezentace