Speciální pedagogika
PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
Speciální pedagogika
Info
Období
podzim 2021
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 15. 9. 2021 do 28. 9. 2021.
Kapitola obsahuje:
4
PDF
Učitel doporučuje studovat od 27. 10. 2021 do 3. 11. 2021.
Kapitola obsahuje:
3
PDF
Učitel doporučuje studovat od 3. 11. 2021 do 10. 11. 2021.
Kapitola obsahuje:
3
PDF
1
Video
Učitel doporučuje studovat od 10. 11. 2021 do 17. 11. 2021.
Kapitola obsahuje:
3
PDF
Učitel doporučuje studovat od 17. 11. 2021 do 23. 11. 2021.


Kapitola obsahuje:
1
PDF
1
Studijní text
8
Web
Učitel doporučuje studovat od 24. 11. 2021 do 1. 12. 2021.

Organizační pokyny

Je září, učíte MŠ. Ve třídě máte žáka s následujícími obtížemi…………………………………………………………………. (rozdělení proběhne na 1. setkání).

Položte si otázky, jaké faktory budou ovlivňovat jeho vzdělávání a na jaké oblasti se máte zaměřit ve výchovně vzdělávacím procesu, aby bylo jeho vzdělávání úspěšné. Otázky i nalezené odpovědi zpracujte ve formě myšlenkové mapy (přiložená mapa je jen inspirativní).


NKS

NKS

Zaklady logopedie
PDF ke stažení
Zaklady logopedie2
PDF ke stažení
Komunikace logopedie
PDF ke stažení

Zrakové postižení

Zaklady tyflopedie
PDF ke stažení
Komunikace tyflopedie
PDF ke stažení

Sluchové postižení

Zaklady surdopedie Langer Kucera
PDF ke stažení
Komunikace surdopedie
PDF ke stažení

Poruchy chování

Legislativa a kurikulum

Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání ve znění pozdějších předpisů

 

Školský zákon – aktuální znění
důležité paragrafy:

§ 16 Vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami
§ 18 Individuální vzdělávací plán
§ 34 Organizace předškolního vzdělávání
§ 34a Povinnost předškolního vzdělávání a způsoby jejího plnění
§ 34b Individuální vzdělávání dítěte
§ 36 Plnění povinnosti školní docházky + § 39
§ 37 Odklad povinné školní docházky

Vyhláška č. 27/2016
o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných

Rámcový vzdělávací program

RVP PV
3.1 Úkoly předškolního vzdělávání: diagnostika, zejména ve vztahu k dětem se speciálními vzdělávacími potřebami

7.6 Specializované služby, jako je logopedie, rehabilitace či jiná péče o děti se speciálními vzdělávacími potřebami, ke kterým předškolní pedagog sám není dostatečně kompetentní, jsou zajišťovány ve spolupráci s příslušnými odborníky (speciálními pedagogy, školními či poradenskými psychology, lékaři, rehabilitačními pracovníky aj.).

kap. 8. Vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
kap. 9. Vzdělávání dětí nadaných

Poradenství

KNOTOVÁ, Dana. Školní poradenství. Vyd. 1. Praha: Grada, 2014, 258 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4502-2.

Vyhláška č. 72/2005
o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních

Inkluze a inkluzivní vzdělávání