Máte zapnutý náhled celé osnovy, zpět na běžné zobrazení.
Načítání a prohlížení osnovy může být v závislosti na množství obsahu pomalejší.
Organizační pokyny
Je září, učíte MŠ. Ve třídě máte žáka s následujícími obtížemi…………………………………………………………………. (rozdělení proběhne na 1. setkání).
Položte si otázky, jaké faktory budou ovlivňovat jeho vzdělávání a na jaké oblasti se máte zaměřit ve výchovně vzdělávacím procesu, aby bylo jeho vzdělávání úspěšné. Otázky i nalezené odpovědi zpracujte ve formě myšlenkové mapy (přiložená mapa je jen inspirativní).
NKS
Zrakové postižení
Sluchové postižení
Poruchy chování
Legislativa a kurikulum
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání ve znění pozdějších předpisů
§ 16 Vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami
§ 18 Individuální vzdělávací plán
§ 34 Organizace předškolního vzdělávání
§ 34a Povinnost předškolního vzdělávání a způsoby jejího plnění
§ 34b Individuální vzdělávání dítěte
§ 36 Plnění povinnosti školní docházky + § 39
§ 37 Odklad povinné školní docházky
Rámcový vzdělávací program
7.6 Specializované služby, jako je logopedie, rehabilitace či jiná péče o děti se speciálními vzdělávacími potřebami, ke kterým předškolní pedagog sám není dostatečně kompetentní, jsou zajišťovány ve spolupráci s příslušnými odborníky (speciálními pedagogy, školními či poradenskými psychology, lékaři, rehabilitačními pracovníky aj.).
kap. 8. Vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
kap. 9. Vzdělávání dětí nadaných
Poradenství
KNOTOVÁ, Dana. Školní poradenství. Vyd. 1. Praha: Grada, 2014, 258 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4502-2.