MPH_POSI Podnikové sítě

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2012
Rozsah
0/2. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Jaromír Mazel, Ph.D., lic. oec. (přednášející)
Garance
prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Rozvrh
Pá 24. 2. 12:50–16:15 S305, Čt 22. 3. 15:30–18:45 S305, Pá 23. 3. 12:50–16:15 S305, Čt 29. 3. 15:30–18:45 S305, Pá 30. 3. 12:50–16:15 S305, Čt 12. 4. 15:30–18:45 S305, Pá 13. 4. 12:50–16:15 S305
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Cíle předmětu
Sítě podniků představují organizační koordinační formu mezi hierarchickými strukturami konvenčních podniků a trhem. Jako takové jsou považovány za odpověď na rozvojový trend podnikového okolí zejména ohledně dynamiky trhu a konkurenční situace. Hlavním cílem předmětu je, tuto organizační formu, jejíž stupnice kolísá mezi ohodnocením jako megatrend na jedné a obtížnosti doložení její evidence na druhé straně, porozumět a rozpoznat její možnosti a meze. Absolventi kurzu v seminářích získají základní znalosti o podnikových sítích, osvojí si jejich podstatu a jejich charakteristické vlastnosti, naučí se poznat organizační a procesní stránku rozhodování, vysvětlit rozhodovací proces a jeho jednotlivé fáze a konečně i vysvětlit začlenění teorie sítí nejenom do systému relevantních vědních disciplín, ale i zohlednění sociálních, kulturních a politických podmínek. Studenti mají možnost na základě teoretických poznatků nabýt praktické znalostí ve využití manažerských technik, jak k přístupům k výzkumu, tak k řízení síťových procesů. Jako doplňková témata budou nabídnuty náhledy do praktických rozhodovacích situací z hlediska vedení lidí, motivování a komunikování.
Osnova
  • Tematický plán předmětu bude rozdělen do šesti blokových seminářů po čtyřech hodinách: 1. Úvod do tematiky sítí podniků. 2. Teorie a synopse. 3. Sítě podniků v praxi. 4. Strategický management a faktory úspěchu. 5. Rozhodovací proces a plánování jednotlivých fází. 6. Příklady z aktuálního výzkumu sítí.
Výukové metody
Výuka probíhá formou aktivní účasti na seminářích, vypracováním a prezentací seminárních prací, týmovou spoluprací při hrách pro simulaci uplatnění základních manažerských dovedností.
Metody hodnocení
Účast na pěti ze šesti seminářů je povinná. Relativní váha jednotlivých částí hodnocení výkonnosti: písemná forma seminární práce =2, prezentace seminární práce =1, ústní zkouška =3. Známky: 1=A, 2=B, 3=C.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, podzim 2015, jaro 2016, podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019.