MPH_ZIMA Základy internetového marketingu

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2018
Rozsah
2/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Anida Krajina, Ph.D. (cvičící)
Ing. Dušan Mladenović, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Rozvrh
Út 16:20–17:55 P103
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
MPH_ZIMA/01: Út 18:00–19:35 P103, A. Krajina, D. Mladenović
MPH_ZIMA/02: St 16:20–17:55 S401, A. Krajina, D. Mladenović
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Jiné omezení: Předmět je určen studentům libovolného oboru. Jediným předpokladem je zájem o internetový marketing.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět si klade za cíl seznámit posluchače se specifiky marketingu prováděného v on-line prostředí. Obsahem kurzu je soubor přednášek a seminářů, které na sebe v určitých ohledech navazují, do jisté míry se prolínají a postupně posluchači poskytují komplexní, strategický pohled na problematiku internetového marketingu. Úvodní část kurzu se zabývá internetem jako médiem. Navazujícím tématem jsou internetové projekty a jejich optimalizace pro vyhledávače a pro uživatele. Tato problematika je také spojena s obsahem, cíli webu a jeho analýzou a testováním, které jsou potřebné pro ověření vhodnosti nastavení. Následně se kurz zabývá sociálními médii a PPC. Závěr je pak věnován e-mailovým kampaním.
Výstupy z učení
Na konci kurzu bude student: - rozumět základním principům a specifikům internetového marketingu - znát základy výstavby webu po stránce struktury i obsahu - chápat principy optimalizace pro vyhledávače a bude schopen identifikovat klíčová slova - znát principy web copywritingu - seznámen s tvorbou kampaní na internetu a specifiky jednotlivých nástrojů a kanálů (PPC reklama, sociální média, e-mail marketing aj.)
Osnova
  • TOPICS to be covered throughout the semester:
  • - Digital Marketing Strategy & Market Research
  • - Keywords Analysis
  • - Search Engine Optimization - Onsite and Offsite SEO
  • - Basics of Online Advertising
  • - Search Advertising – PPC
  • - Content Marketing Strategy
  • - Copywriting
  • - Email Marketing
  • - Social Media Strategies and Channels
  • - Mobile and Video Marketing
  • - UX
  • - CRM Online
  • - Analytics & Measurement
Literatura
    doporučená literatura
  • MARTÍNEZ LÓPEZ, Francisco J., Rafael ANAYA SÁNCHEZ, Rocío AGUILAR ILLESCAS a Sebastián MOLINILLO JIMÉNEZ. Online brand communities : using the social web for branding and marketing. Cham: Springer, 2016, viii, 253. ISBN 9783319248240. info
  • DODSON, I. The Art of Digital Marketing: The Definitive Guide to Creating Strategic, Targeted, and Measurable Online Campaigns. 1st ed. Wiley, 2016, 396 s. ISBN 978-81-265-6440-8. info
  • ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva : návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Vydání druhé. Český Těšín: House of Řezáč, 2016, 211 stran. ISBN 9788027006441. URL info
  • KRUG, Steve. Don't Make Me Think, Revisited: A Common Sense Approach to Web Usability. 3rd ed. New York: New Riders, 2014, 216 s. ISBN 978-0-321-96551-6. info
  • HOLIDAY, Ryan. Growth hacker marketing : a primer on the future of PR, marketing and advertising. New York: Portfolio/Penguin, 2014, xxix, 111. ISBN 9781591847380. info
  • JANOUCH, Viktor. Internetový marketing : prosad'te se na webu a sociálních sítích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 9788025127957. info
  • KAUSHIK, Avinash. Web analytics : an hour a day. Indianapolis: Sybex, 2007, xxxiii, 44. ISBN 9780470130650. info
  • CHAK, Andrew. Submit now : designing persuasive web sites. Berkley: New Riders, 2003, xxii, 342. ISBN 0735711704. info
Výukové metody
Základem jsou přednášky a aktivní účast na seminářích.
Metody hodnocení
Pro připuštění ke zkoušce je nutné získat dostatečné množství bodů ze seminářů. Závěrečná zkouška probíhá částečně písemně formou on-line odpovědníku. Otázky se týkají probíraných okruhů. Student musí úspěšně zodpovědět alespoň 60 % otázek. Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2017, jaro 2019.