ESF:MPH_MAR2 Marketing 2 - Informace o předmětu
MPH_MAR2 Marketing 2
Ekonomicko-správní fakultapodzim 2012
- Rozsah
- 2/2/0. 8 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Ladislava Kuchynková, Ph.D. (cvičící)
doc. Ing. Pavla Marciánová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta - Rozvrh
- St 14:35–16:15 aula Vinařská
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
MPH_MAR2/02: Pá 9:20–11:00 S315, K. Kašparová
MPH_MAR2/03: Pá 11:05–12:45 S315, K. Kašparová - Předpoklady
- ! PHMA2 Marketing II
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 72 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/72, pouze zareg.: 0/72 - Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika a management (program ESF, M-EKM)
- Podniková ekonomika a management (program ESF, N-EKM)
- Cíle předmětu
- Předmět Marketing II. se zabývá marketingovou komunikací, tj. navazuje na znalosti získané v předmětu Marketing I. a tyto znalosti dále prohlubuje v oblasti čtvrtého P marketingového mixu – propagace. Vedle detailního výkladu jednotlivých prvků komunikačního mixu se zaměřuje také na problematiku budování značky, customer relationship management a na vývoj jednotlivých komunikačních modelů a modelů hierarchie účinků, které se ve své nejmodernější podobě používají při plánování komunikačních kampaní, resp. vysvětlují reakce spotřebitelů na šířené informace.
Na konci tohoto předmětu bude student schopen:
- využít znalostí o základech komunikace a chování spotřebitele relevantní pro účely marketingové komunikace při tvorbě komunikačního sdělení, resp. při vysvětlování formování postoje a reakce spotřebitele na firemní sdělení;
- formulovat pravidla používání značky v rámci podnikového portfolia;
- vysvětlit jednotlivé pohledy na marketingovou komunikaci a výhody využití integrovaného přístupu;
- popsat jednotlivé prvky propagace včetně výhod propojení některých nástrojů propagace s customer relationship managementem;
- vypracovat na základě nabytých znalostí strategický komunikační plán;
- vytvořit prezentaci v programu Microsoft Office PowerPoint a vtěsnat stěžejní části sdělení do časově ohraničeného úseku.; - Osnova
- Předmět se skládá z přednášek (jejich osnova viz níže) a seminářů, kde se řeší případové studie z podnikohospodářské praxe.
- Osnova přednášek:
- - komunikační modely;
- - modely hierarchie účinků;
- - Customer Relationship Management;
- - řízení značky;
- - integrovaná marketingová komunikace ;
- - Direct marketing ;
- - podpora prodeje I.;
- - podpora prodeje II., 3D reklama;
- - reklama I.;
- - reklama II. ;
- - Public Relations I.;
- - Public Relations II. a společenská odpovědnost podniku;
- - veletrhy a výstavy, Event marketing;
- Literatura
- povinná literatura
- PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
- Průvodce studiem
- doporučená literatura
- TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 602 s. ISBN 8071699977. info
- KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 796 s. ISBN 9788024714813. info
- SANTLEROVÁ, Květoslava. Telemarketing v praxi : jak profesionálně telefonovat se zákazníky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 222 s. ISBN 9788024715360. info
- NASH, Edward L. Direct marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2003, xxxiv, 604. ISBN 8072268384. info
- FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2009, 195 s. ISBN 9788024726786. info
- BUTTLE, Francis. Customer relationship management : concepts and tools. 1st ed. Amsterdam: Elsevier, 2004, xviii, 359. ISBN 075065502X. info
- Marketing management. Edited by Philip Kotler. 10. rozšířené vyd. Praha: Grada, 2001, 719 s. ISBN 8024700166. info
- Výukové metody
- Základní využité výukové metody jsou přednáška a seminář. V rámci přednášek jsou dále využity slovní a diskusní metody výuky. V rámci seminářů se využívají situační a inscenační metody výuky, což má za cíl propojit kognitivní učení s učením sociálním. Při prezentacích jednotlivých teamů se navíc využívá mechanismu nápodoby.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen písemným testem, k němuž je připuštěn pouze ten, kdo splnil níže uvedené požadavky.
- řádné odevzdání a prezentování seminární práce
- hodnocení seminární práce známkou A-E
- řádná docházka (účast na seminářích je povinná)
- úspěšné absolvování průběžných testů.
Konečné hodnocení:
Je stanoveno průměrem známek ze závěrečného testu (známka A-E) a seminární práce (známka A-E).
Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia. - Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Pro připuštění ke zkoušce je třeba vypracovat, odevzdat a prezentovat zadanou seminární práci
Předmět je vyučován každoročně.
Nezapisují si studenti, kteří absolvovali předmět PHMA2.
- Statistika zápisu (podzim 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2012/MPH_MAR2