BPJ_CMIC Computer mediated intercultural communication

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2017
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Mgr. Blanka Pojslová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Bc. Milan Boháček, M.A. (pomocník)
Garance
Ing. Mgr. Blanka Pojslová, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Ekonomicko-správní fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Lenka Joch
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Ekonomicko-správní fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Ekonomicko-správní fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
BPJ_CMIC/01: St 14:35–16:15 S401, B. Pojslová
Předpoklady
Předpokladem absolvování kurzu je: • - minimálně vyšší pokročilá znalost anglického jazyka, úroveň B2, Upper-Intermediate level.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
předmět má 80 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
This course aims to enable you
to develop a critical understanding of the notion of Intercultural Business Communication and
to locate this within a range of cross-cultural business settings.
to become competent in dealing with cultural differences in real life business situations.
Výstupy z učení
By the end of this course students should have a critical awareness of:
- a range of competing theories to explain the notion of culture
- a range of strategic factors (business, intercultural, communication) that can affect intercultural business communication
- a range of theoretical approaches underpinning specific cultural behaviours
Osnova
  • 1. Understanding the Notion of Culture
  • 2. Understanding Cultural Systems 1
  • 3. Understanding Cultural Systems 2
  • 4. Problematising Cultural Systems
  • 5. Understanding the Notion of Intercultural Business Communication; writing reports
  • 6. Dealing with differences; writing reflective essays
  • 7. Videoconference - establishing contact between exchange partners
  • 8. Cross-cultural communication; building relationships in virutal teams
  • 9. Problematising cross-cultural communication; managing virtual teams meetings
  • 10. Intercultural communication; writing skills for virtual teams online communication
  • 11. Diversity management in international business; presentation skills for virtual teams
  • 12. Videoconference presentations
  • 13. Videoconference presentations
Literatura
    doporučená literatura
  • SAMOVAR, Larry A. a Richard E. PORTER. Intercultural communication : a reader. 10th ed. Belmont: Wadsworth, 2003, x, 483. ISBN 053456495X. info
  • Cross-cultural business behaviormarketing, negotiating, sourcing and managing across cultures. Edited by Richard R. Gesteland. 3rd [rev.] ed. Copenhagen, Denmark: Copenhagen Business School Press, 2002, 347 p. ISBN 8763000938. info
Výukové metody
- interactive seminars
- pair and group discussions
- case studies
- computer-based communication between virtual teams via wiki
- videoconferences
Metody hodnocení
- 80% participation in seminars
- active participation in on-line communication within the virtual team
- giving a group and class presentation
- writing a joint report outline, joint project report and reflection
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2024.