ESF:MKH_MAR2 Marketing 2 - Informace o předmětu
MKH_MAR2 Marketing 2
Ekonomicko-správní fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 26/0/0. tutorial 16 hodin. 8 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D. (přednášející)
Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta - Rozvrh
- Pá 20. 9. 12:00–15:50 P104, So 23. 11. 16:00–19:50 P101, So 14. 12. 12:00–19:50 P101
- Předpoklady
- Ačkoliv tento předmět nemá žádné prerekvizity, je znalost základních pojmů a konceptů v marketingu a marketingovém výzkumu výhodou.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika a management (program ESF, N-EKM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozvinout znalosti a schopnosti studentů v oblasti marketingové komunikace tak, aby byli schopni po jeho absolvování samostatně vytvářet komunikační plán pro konkrétní subjekt.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto předmětu bude student schopen:
- využít znalostí o základech komunikace a chování spotřebitele relevantní pro účely marketingové komunikace při tvorbě komunikačního sdělení, resp. při vysvětlování formování postoje a reakce spotřebitele na firemní sdělení;
- formulovat pravidla používání značky v rámci podnikového portfolia;
- vysvětlit jednotlivé pohledy na marketingovou komunikaci a výhody využití integrovaného přístupu;
- vypracovat na základě nabytých znalostí strategický komunikační plán a obhájit své řešení;
- vytvořit prezentaci v programu Microsoft Office PowerPoint a vtěsnat stěžejní části sdělení do časově ohraničeného úseku. - Osnova
- Předmět se skládá ze 4 bloků výuky (setkání) a samostudia. Na setkáních budou do větší hloubky probírána vybraná témata. Ostatní témata budou předmětem samostudia. Na setkáních budou také obhajovány POTy. Osnova témat:
- - komunikační modely;
- - modely hierarchie účinků;
- - řízení značky;
- - integrovaná marketingová komunikace;
- - Direct Marketing;
- - podpora prodeje;
- - reklama;
- - Public Relations.
- Literatura
- povinná literatura
- CAMPBELL, Richard, Christopher MARTIN a Bettina FABOS. Media & Culture 2016 Update: Mass Communication in a Digital Age. 10th Edition. Bedford/St. Martin's, 2016, 672 s. ISBN 1-4576-6874-2. info
- PERLOFF, Richard. The Dynamics of Persuasion: Communication and Attitudes in the Twenty-First Century (Routledge Communication Series). 6th Edition. Routledge, 2017, 648 s. ISBN 1-138-10033-1. info
- MILLER, Donald. Building a StoryBrand: Clarify Your Message So Customers Will Listen. HarperCollins Leadership, 2017, 240 s. ISBN 0-7180-3332-9. info
- EDWARDS, Ray. How to Write Copy That Sells: The Step-By-Step System for More Sales, to More Customers, More Often. Reprint edition. Morgan James Publishing, 2016, 186 s. ISBN 1-61448-502-X. info
- KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace : jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 9788024735412. info
- KAŠPAROVÁ, Klára. Cvičebnice do předmětu Marketing 2. Online. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015. info
- doporučená literatura
- KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 796 s. ISBN 9788024714813. info
- KOPECKÝ, Ladislav. Public relations : dějiny, teorie, praxe. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013, 238 s. ISBN 9788024742298. URL info
- ADAMSON, Allen P. Jednoducho značka Brand Simple : ako najlepšie značky stavili na jednoduchosť a uspeli. Bratislava: Eastone Books, 2011, xxiv, 212. ISBN 9788081091759. info
- Výukové metody
- Přímá výuka je rozdělena do 4 setkání (obsah jednotlivých setkání viz výše). Obsah prvního setkaní a vždy první poloviny dalších setkání je založen na výukové metodě přednáška (konkrétně na slovní a diskusní metodě výuky). Druhá polovina druhého a následných setkání je založena výukové metodě seminář (konkrétně na situační a inscenační metodě výuky), což má za cíl propojit kognitivní učení s učením sociálním. Při prezentacích projektů jednotlivých týmů se navíc využívá mechanismu nápodoby.
- Metody hodnocení
- Závěrečný písemný test (kombinace otázek s otevřenými a uzavřenými odpověďmi), týmový projekt a jeho obhajoba ve 2 kolech.
Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia. - Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Pro připuštění ke zkoušce je třeba vypracovat, odevzdat a prezentovat zadaný POT
Předmět je vyučován každoročně.
Přednášky jsou dostupné online a ze záznamu.
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2019/MKH_MAR2