MKH_INMG Inovační management

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2023
Rozsah
13/0/0. tutoriál 10 hodin. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Michal Jirásek, Ph.D. (přednášející)
Ing. Eva Švandová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Michal Jirásek, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Rozvrh
So 23. 9. 12:00–15:50 P303, So 25. 11. 12:00–15:50 P106, So 16. 12. 12:00–13:50 P106
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětu vyžaduje základní znalosti z podnikové ekonomiky.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je pomoci studentům se získáním komplexního pohledu na inovace v podnikovém prostředí a zároveň s osvojením si vybraných metod využívaných v inovačním procesu. Předmět navazuje na předměty orientované na řízení podniku na operativní i strategické úrovni a zejména integrující pohled na ně obsažený v předmětu Systémy řízení podniku.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by student měl být schopen:
- porozumět základním charakteristikám inovací a inovace kategorizovat;
- použít vybrané metody inovačního procesu;
- vysvětlit různé perspektivy pohledu na inovace v podniku a jejich vzájemnou provázanost;
- posoudit inovační strategii podniku a navrhnout řešení identifikovaných problémů.
Osnova
  • Inovace a její charakteristiky: základní aspekty inovací a jejich kategorizace.
  • Perspektivy pohledu na inovace: jednotlivců a týmů, podniku a státu.
  • Řízení inovací v podniku: nástroje řízení, inovační strategie, organizační kontext.
  • Inovační proces a jeho základní fáze: tvorba, výběr, rozvoj a šíření.
  • Inovační metody pro jednotlivé fáze inovačního procesu.
Literatura
    povinná literatura
  • GOFFIN, Keith a Rick MITCHELL. Innovation management : effective strategy and implementation. Third edition. London: Palgrave, 2017, xxxi, 413. ISBN 9781137373434. info
    doporučená literatura
  • COOPER, Robert G. Winning at new products : creating value throught innovation. 4th ed. New York: Basic books, 2011, xv, 391. ISBN 9780465025787. info
  • KIM, W. Chan a Renée MAUBORGNE. Blue ocean strategy : how to create uncontested market space and make the competition irrelevant. Boston: Harvard Business Review Press, 2015, xxviii, 28. ISBN 9781625274496. info
  • SULLIVAN, David O a DOOLEY LAWRENCE. Applying innovation. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2008. ISBN 978-1-4129-5455-6. info
  • TIDD, Joseph a J. R. BESSANT. Strategic innovation management. Chichester: Wiley, 2014, xiv, 417. ISBN 9781118457238. info
  • TROTT, Paul. Innovation management and new product development. Sixth edition. Harlow, England: Pearson, 2017, xxix, 635. ISBN 9781292133423. info
  • OSTERWALDER, Alexander, Yves PIGNEUR, Frederic ETIEMBLE, Alan SMITH, Chris WHITE a Trish PAPADAKOS. The invincible company. Hoboken: Wiley, 2020, xiii, 377. ISBN 9781119523963. info
Výukové metody
Předmět je vyučovaný formou přednášek a tutoriálů. Přednášky jsou věnované teoretickým poznatkům pokrývajícím cíle předmětu. V rámci tutoriálů jsou řešeny případové studie a praktické aplikace metod inovačního managementu.
Metody hodnocení
Skupinový projekt, aktivní zpětná vazba na ostatní projekty a závěrečná zkouška.

Pro úspěšné ukončení předmětu musí student získat alespoň 50 % bodů za skupinový projekt, alespoň 50 % bodů ze závěrečného testu a celkově alespoň 60 % z celkem počtu bodů v předmětu.
Informace učitele
V případě výjezdu do zahraničí se podmínky pro absolvování nemění. Předmět lze absolvovat distančně.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2024.