PV252 Tvorba uživatelských rozhraní a hodnocení použitelnosti

Fakulta informatiky
jaro 2013
Rozsah
2/2. 4 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Martin Dostál, Ph.D. (přednášející)
prof. Ing. Jiří Sochor, CSc. (pomocník)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
Po 16:00–17:50 C416, Po 18:00–19:50 B311
Předpoklady
PV182 Komunikace člověka s počítačem
Základy statistiky
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25
Mateřské obory/plány
předmět má 26 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na kurz Komunikace člověka s počítačem. Předmět má dva cíle: (1) rozšířit praktické znalosti a dovednosti o návrhu uživatelských rozhraní na současných platformách (desktop, web, mobilní platformy) a (2) získat přehled a základní dovednosti z oblasti testování použitelnosti a validace uživatelských rozhraní neformálními i formálními metodami.
Osnova
  • 1. Úvod do předmětu. Tvorba desktopových uživatelských rozhraní - Microsoft Windows – okna a dialogy, zpětná vazba.
  • 2. Tvorba desktopových uživatelských rozhraní - Microsoft Windows - ovládací prvky, interakce.
  • 3. Tvorba desktopových uživatelských rozhraní - náhled na Mac OS X, prostředí pro GNU/Linux.
  • 4. Tvorba webových uživatelských rozhraní - zásady, struktura, obsah, formuláře.
  • 5. Tvorba mobilních uživatelských rozhraní na platformě Android a iOS.
  • 6. Úvod do hodnocení uživatelských rozhraní. Testování použitelnosti, validace.
  • 7. Neformální a formální metody. Kvantitativní a kvalitativní metody.
  • 8. Sběr dat, dotazníky, logování, interview.
  • 9. Plánování a návrh experimentu. Within-subject a between-subject design experimentu.
  • 10. Statistické metody. Parametrické a neparametrické testy. Deskriptivní statistika.
  • 11. Statistické metody. Základy inferenční statistiky.
  • 12. Provedení experimentu. Analýza dat a reportování výsledků.
  • 13. Základy eyetrackingu. Práce s eyetrackerem, zpracování dat.
Záložky
https://is.muni.cz/ln/tag/FI:PV252!
Výukové metody
Ve cvičení se bude pokračovat s prototypem aplikace jež posluchač vytvořil v předmětu Komunikace člověka s počítačem. Studenti ve skupinách provedou návrh kompletního uživatelského rozhraní aplikace pro vybranou platformu, navrhnou experiment a následně provedou testování použitelnosti na vytvořené aplikaci.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, podzim 2024.