PV216 Marketing Strategy in Service Business

Fakulta informatiky
jaro 2018
Rozsah
1/1/1. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
Vyučující
Luca Carrubbo, Ph.D. (přednášející), Mgr. Jitka Kitner (zástupce)
Debora Sarno, Eng., PhD (přednášející)
Ing. Leonard Walletzký, Ph.D. (pomocník)
Garance
doc. RNDr. Eva Hladká, Ph.D.
Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Rozvrh
Čt 19. 4. 15:00–17:50 A217, Pá 20. 4. 9:00–11:50 D1, 13:00–14:50 D3, Po 23. 4. 9:00–12:50 D1, 16:00–17:50 D1, Út 24. 4. 8:00–9:50 D3, 10:00–11:50 D1, 16:00–17:50 D1, St 25. 4. 9:00–12:50 D1
Předpoklady
No pre-requisite. It is recommended to have earned credits in SSME obligatory subjects.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 33 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The course deals with the shift in perspective of the service-oriented economy paradigm and the focus on systems.
At the end of the course students should be able to:
- understand marketing strategies of business organizations;
- understand marketing strategies within the scope of new service paradigm;
- manage marketing strategies processes from the project management point of view.
Osnova
  • 0. Services and Services Marketing
  • 1. Service and Service Dominant Logic
  • 2. Marketing Planning process
  • 3. Dealing with Strategy: analyse the case of Dr. Reddy’s Laboratory
  • 4. Complexity in Service
  • 5. Systems Thinking
  • 6. Viable Systems Approach
  • 7. Dealing with Marketing in Service: develop a Marketing Plan
Literatura
  • LUSCH, Robert F. a Stephen L. VARGO. Service-dominant logic : premises, perspectives, possibilities. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2014, xxvi, 225. ISBN 9780521124324. info
  • Supplementary materials: Barile, S., Saviano, M.L. (2010). A New Perspective of Systems Complexity in Service Science. In Polese F. & von Friedrichs Y. (eds.) – Special Issue of the Journal Impresa, Ambiente, Management. 4 (3): 375-343.
  • Barile S., Pels J., Polese F. and Saviano M. (2012). An Introduction to the Viable Systems Approach and its Contribution to Marketing. J Bus Mark Manag (2012) 2: 54–78.
Výukové metody
lectures, class discussion, group projects
Metody hodnocení
1. analysis of a case study on strategy and marketing strategy (oral and written) --> max 33 points
2. development of a marketing plan (oral and written) --> max 33 points
3. multiple choice test --> max 34 points
To pass the exam, the student must reach the score of at least 51 points.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025, jaro 2026.