PV216 Marketing Strategy in Service Business

Fakulta informatiky
jaro 2021
Rozsah
1/1/1. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
Vyučující
Luca Carrubbo, Ph.D. (přednášející)
Ing. Leonard Walletzký, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Zuzana Schwarzová (pomocník)
Garance
doc. Mouzhi Ge, Ph.D.
Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Rozvrh
Po 26. 4. 15:00–17:50 Virtuální místnost, Út 27. 4. 9:00–11:50 Virtuální místnost, 16:00–17:50 Virtuální místnost, St 28. 4. 10:00–13:50 Virtuální místnost, 16:00–17:50 Virtuální místnost, Čt 29. 4. 14:00–17:50 Virtuální místnost, Pá 30. 4. 9:00–11:50 Virtuální místnost, 13:00–15:50 Virtuální místnost
Předpoklady
No pre-requisities are compulsory. It is recomended to have earned credits in SSME obligatory subjects.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 70 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The course will introduce a concept of the shift to the service-oriented economy paradigm. The stress of seminars will be laid on practical team work and case studies analysis from domain of information technologies.
Výstupy z učení
At the end of the course students should be able:
to understand marketing strategies of business organizations;
to understand marketing strategies within the scope of new service paradigm;
to manage marketing strategies processes from the project management point of view.
Osnova
  • Service-oriented economy paradigm
  • Understanding service, markets, products and customers
  • Building the service model
  • Cooperation with customers
  • Promoting the Value Proposition
  • Positioning services in markets
  • Blue Ocean Strategy
  • Service environment
  • Managing people for Service environment
  • Win-win strategies
Literatura
  • Demirkan, H., Spohrer, J., Krishna, V. (eds) (2011), The Science of Service Systems, Springer, New York
  • Lusch, R. F., Vargo, S. L. (eds) (2006), The Service-Dominant Logic of Marketing: Dialog, Debate, and Directions. Armonk, ME Sharpe
  • Gummesson, E. (2008), Total Relationship Marketing, III. ed., Butterworth-Heinemann, Burlington
Výukové metody
lectures, presentations and homeworks
Metody hodnocení
A seminar work is required to the exam. A written examination will be took in place.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.