FI:PV160 Human-Computer Interaction Lab - Informace o předmětu
PV160 Human-Computer Interaction Laboratory
Fakulta informatikypodzim 2017
- Rozsah
- 0/0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. Ing. Jiří Sochor, CSc. (přednášející)
doc. RNDr. Barbora Kozlíková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
doc. Fotios Liarokapis, PhD (přednášející) - Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Předpoklady
- SOUHLAS
Předpokladem pro zápis do předmětu je: 1) schopnost samostatné práce v týmu, 2) zájem a dlouhodobější zapojení -- vícesemestrová práce, 3) znalost některého z C++, C#, Java; Windows, UNIX/Linux, 4) alespoň pasivní znalost anglického jazyka. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Studenti pracují v Laboratoři interakce člověka s počítačem a podílí se na řešení výzkumných úloh z různých oblastí počítačové grafiky, virtuální reality, haptické interakce apod. Studenti se naučí pracovat v malých týmech společně na řešení netriviálních teoretických a praktických problémů.
- Výstupy z učení
- At the end of the course students:
- will be familiar with modern VR equipment installed in the HCI Laboratory;
- will practise usage of graphics and haptics libraries and toolkits;
- will learn to design and assemble computer graphics applications;
- will be able to design and test new human-computer interaction methods;
- will improve their abilities to work in small teams on non-trivial theoretical and practical problems. - Osnova
- V předmětu Laboratoř interakcí člověka s počítačem řeší studenti individuální, ale především týmové projekty zaměřené na nové formy interakcí člověka s počítačem. Hlavní oblastí jsou algoritmické a systémové problémy z počítačové grafiky, grafických rozhraní, detekce polohy, silové zpětné vazby a propojování dílčích řešení do funkčních systémů.
- Literatura
- SIGGRAPH Conf.Proc., ACM Digital Library etc.
- Výukové metody
- Nerozvrhovaná práce v laboratoři, studenti pracují v týmech na různých výzkumných projektech. S periodou 2 týdnů se koná pravidlená kontrola pracovních výsledků, kdy studenti krátce referují před širším publikem studentů a učitelů o stavu řešení. Studenti získávají kredity na základě prezentace výsledků samostatné práce.
- Metody hodnocení
- Předmět není rozvrhován. Studenti pracují podle vlastního uvážení a možností na úkolech zadaných vedoucím laboratoře HCI a PhD studenty. S periodou 2 týdnů se koná pravidlená kontrola pracovních výsledků, kdy studenti krátce referují před širším publikem studentů a učitelů o stavu řešení. Studenti získávají kredity na základě prezentace výsledků samostatné práce.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://decibel.fi.muni.cz/wiki/index.php/PV160
Laboratoř se nachází v A421 (4.patro, budova A) v budově Fakulty informatiky, Botanická 68a, Brno. V případě zájmu kontaktujte vedoucího laboratoře. Laboratory is located in the 4th floor, room A421, FI MU, Botanicka 68a, Brno. In case of interest please contact the head of the HCI laboratory. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/podzim2017/PV160