c009 Základy ekonomie, managementu a marketingu

Fakulta sportovních studií
jaro 2010
Rozsah
16/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Dagmar Kudová, Ph.D.
Fakulta sportovních studií
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět uvádí do problematiky ekonomie - její historie, mikroekonomie a makroekonomie, dále o základy marketingu a managementu.
Osnova
  • 1. historie ekonomického myšlení 2. základy ekonomie - nabídka, poptávka, cena, tržní mechanismus, rovnováha spotřebitele, konkurence, dokonalá konkurence, nedokonalá konkurence, nezaměstnanost, inflace, HDP. 3. úvod do marketingu - marketingový mix. 4. základy managementu, plánování, organizování, rozhodování, kontrolování.
Literatura
  • Veber, Jaromír. Management : základy, prosperita, globalizace. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2000. 700 s. Bibliografie: s. 695. - Věcný rejstřík. - Anglické manažerské výrazy. ISBN 80-7261-029-5
  • Reklama :jak dělat reklamu. Edited by Jitka Vysekalová - Jiří Mikeš. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 182 s. ISBN 9788024720012
  • Bělohlávek, František - Košťan, Pavol - Šuleř, Oldřich. Management [Rubico, 2001]. 1. vyd. Olomouc : Rubico, 2001. 642 s. ISBN 80-85839-45-8
  • Vysekalová, Jitka. Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. 283 s. ISBN 80-247-0393-9.
  • Marketing :pro střední školy a vyšší odborné školy. Edited by Jitka Vysekalová. 1. vyd. Praha : Fortuna, 2006. 247 s. ISBN 8071689793
  • Fuchs, Kamil - Tuleja, Pavel. Základy ekonomie
Metody hodnocení
Úspěšné složení závěrečné písemné zkoušky
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2011, podzim 2024.