FSpS:bk1039 Management - Informace o předmětu
bk1039 Management
Fakulta sportovních studiíjaro 2011
- Rozsah
- 16/8. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Dagmar Kudová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Dagmar Kudová, Ph.D.
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- bk1039/cviceni: Pá 11. 3. 13:00–15:00 E34/225 - seminární místnost, Pá 1. 4. 13:00–15:00 B11/236, Pá 8. 4. 12:20–13:40 B11/206, D. Kudová
bk1039/prednaska: Pá 25. 2. 17:40–19:40 B11/305, Pá 4. 3. 8:00–10:00 B11/305, Pá 18. 3. 16:00–18:00 B11/305, Pá 8. 4. 10:10–12:10 B11/206, Pá 29. 4. 8:00–10:00 B11/236, D. Kudová - Předpoklady
- (! bk505 Management ) && ! NOW( bk505 Management ) && (! bk602 Management ) && ! NOW( bk602 Management )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Po úspěšném absolvování předmětu "Management" bude student schopen:
- interpretovat základní teoretické znalosti týkající managementu,
- uplatnit základní manažerské metody a techniky rozhodování v řízení a v organizačním rozvoji,v organizaci a vedení lidí a při výkonu manažerských funkcí,
- analyzovat prostředí ziskové či neziskové organizace. - Osnova
- 1. Pojmy managementu
- 2. Situační analýza prostředí
- 3. Manažer
- 4. Plánování - obsah plánování, stanovení cílů, osobní plány, time management, podnikové plány, práce a volný čas
- 5. Vedení - definice, způsoby vedení, sdílené rozhodování, autorita
- 6. Rozhodování - rozhodovací proces, rozhodovací analýza, metody rozhodování
- 7. Organizování - obsah organizování, organizační struktura podniku, řídící orgány, kultura organizace
- 8. Kontrola - pojem a obsah, kontrolní systémy, druhy kontroly
- 9. Krizový management - krize, příčiny krizí v podnicích, průběh krize, jak se chovat v krizových situacích
- 10. Management změn - proces změn, druhy změn
- Literatura
- Marketing management (Orig.) : Marketing & management : Marketing management : analýza, plánování, realizace a kontrola [Victoria Publishing, 1992] : Marketing management : analýza, plánování, realizace a kontrola [Victoria Publishing, 1995]. info
- JAY, Ros a Richard TEMPLAR. Velká kniha manažerských dovedností. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 514 s. ISBN 9788024712796. info
- Management. Edited by Stephen P. Robbins, Translated by Vlasta Šafaříková. Vyd. 1. Praha: Grada, 2004, 600 s. ISBN 8024704951. info
- BĚLOHLÁVEK, František, Pavol KOŠŤAN a Oldřich ŠULEŘ. Management. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 2001, 642 s. ISBN 80-85839-45-8. info
- DONNELLY, James H., James L. GIBSON a John M. IVANCEVICH. Management. Translated by Václav Dolanský - Josef Koubek. Vyd. 1. Praha: Grada, 1997, 821 s. ISBN 8071694223. info
- Výukové metody
- přednášky
řešení případových studií - Metody hodnocení
- Písemná a ústní zkouška
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2011/bk1039