FSpS:o013 Pedagogická praxe souvislá III - Informace o předmětu
o013 Pedagogická praxe souvislá III
Fakulta sportovních studiípodzim 2005
- Rozsah
- praxe 2 týdny. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Šárka Maleňáková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Šárka Maleňáková, Ph.D.
Fakulta sportovních studií
Kontaktní osoba: PhDr. Šárka Maleňáková, Ph.D. - Předpoklady
- o011 Pedagogická praxe souvislá II
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: O010,O011 - Mateřské obory/plány
- Učitelství tělesné výchovy pro střední školy (program FSpS, M-TV)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní školy (program FSpS, M-TV)
- Cíle předmětu
- Cílem pedagogické praxe souvislé III je seznámení s terénem střední školy. Seznámit se blíže s pedagogickou dokumentací o studentech (katalogové a osobní listy, třídní výkazy, třídní knihy, vysvědčení, žádosti o uvolnění z TV, zápis o školním úrazu atd.. Na základě teoretických didaktických, pedagogických a psychologických vědomostí, pod vedením cvičných učitelů, připravit a realizovat různé typy vyučovacích hodin, ověřit si své vzdělávací a výchovné schopnosti a dovednosti.
- Osnova
- Student absolvuje 2 týdny souvislé praxe na SŠ v místě bydliště. Celkový počet odučených hodin TV je 14. Náslechy u cvičného učitele jsou doporučené. Student získává zkušenosti v samostatném vedení různých typů vyučovacích jednotek. Učí se základním didaktickým dovednostem: plánovat učivo, formulovat výchovné a vzdělávací cíle, vhodně motivovat žáky, volit odpovídající organizační formy a metody výuky, volit vhodné didaktické prostředky, řešit kázeňské problémy, pracovat se základní pedagogickou dokumentací.
- Literatura
- BENDL, S. Jak předcházet nekázni. 2004. vyd. Praha: ISV, 2004. info
- Klíčové dovednosti učitele :cesty k lepšímu vyučování. Edited by Chris Kyriacou, Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 155 s. ISBN 80-7178-022-7. info
- LOCHMANOVÁ, Ludmila a Ferdinand MAZAL. Učitel tělesné výchovy mezi paragrafy. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 1998, 107 s. ISBN 80-85783-21-5. info
- PODLAHOVÁ, Libuše. Ze studenta učitelem : student - praktikant - začínající učitel. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002, 145 s. ISBN 8024404443. info
- RYCHTECKÝ, Antonín a Ludmila FIALOVÁ. Didaktika školní tělesné výchovy. 2. přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 1998, 171 s. ISBN 8071846597. info
- ŠKOP, Václav a Monika ŽUMÁROVÁ. Pedagogická praxe v tělesné výchově :učební texty pro studenty na pedagogické praxi a začínající učitele tělesné výchovy. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2000, 38 s. ISBN 80-7041-184-8. info
- TILINGER, Pavel. Pedagogická praxe v tělesné výchově a sportu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2002, 82 s. ISBN 8024605155. info
- Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR (Praha). Učební dokumenty pro gymnázia : učební plány, učební osnovy (denní studium, studium při zaměstnání) : osmiletý studijní cyklus : čtyřletý studijní cyklus. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1999, 205 s. ISBN 80-7168-659-X. info
- VILÍMOVÁ, Vlasta. Didaktika tělesné výchovy. 1. vyd. Brno: Paido, 2002, 103 s. Skriptum, edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-033-6. info
- Metody hodnocení
- 14 příprav na vyučovací jednotky ve škole včetně kartiček s průpravnou částí připomínkované cvičným učitelem, požadovaná pedagogická dokumentace, hodnocení studenta na souvislé praxi III, dotazník kvality PP pro cvičné učitele, anketa k pedagogickým praxím pro studenty, dohody o provedení práce
- Další komentáře
- Studijní materiály
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2005, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2005/o013