np2035 Reflexe praxe

Fakulta sportovních studií
podzim 2014
Rozsah
0/1. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Mgr. Marcela Janíková, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Mgr. Marcela Janíková, Ph.D.
Katedra pedagogiky sportu – Fakulta sportovních studií
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Mgr. Marcela Janíková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky sportu – Fakulta sportovních studií
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
np2035/01: Út 16. 9. 13:00–14:30 B11/305, Út 30. 9. 13:00–14:30 B11/305, Út 14. 10. 13:00–14:30 B11/305, Út 11. 11. 13:00–14:30 B11/305, Út 25. 11. 13:00–14:30 B11/305, M. Janíková
np2035/02: Út 23. 9. 13:00–14:30 B11/305, Út 7. 10. 13:00–14:30 B11/305, Út 21. 10. 13:00–14:30 B11/305, Út 4. 11. 13:00–14:30 B11/305, Út 18. 11. 13:00–14:30 B11/305, Út 2. 12. 13:00–14:30 B11/305, M. Janíková
np2035/03: Po 22. 9. 9:40–11:10 B11/305, Po 6. 10. 9:40–11:10 B11/305, Po 20. 10. 9:40–11:10 B11/305, Po 3. 11. 9:40–11:10 B11/305, Po 1. 12. 9:40–11:10 B11/305, M. Janíková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Studenti se seznamují se základními technikami reflexe praxe, mají možnost reflektovat svou praxi, resp. vlastní zkušenost ve skupině.
Osnova
Reflexe praxe, autonomie učitele, autoevaluace učitele. Seminář je zaměřen na nácvik dovednosti reflektovat praxi.
Literatura
    doporučená literatura
  • JANÍK, Tomáš a Petr NAJVAR. Fred A. J. Korthagen - Jak spojit praxi s teorií: didaktika realistického vzdělávání učitelů. 1. vyd. Brno: Paido, 2011, 294 s. ISBN 978-80-7315-221-5. info
  • JANÍKOVÁ, Marcela. Základy školní pedagogiky. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 119 stran. ISBN 9788021048799. info
  • LAZAROVÁ, Bohumíra. Netradiční role učitele. O situacích pomoci, krize a poradenství ve školní praxi. 2. vyd. Brno: Paido, 2008, 69 s. Pedagogická literatura. ISBN 978-80-7315-169-0. info
  • REITMAYEROVÁ, Eva. Cílená zpětná vazba : metody pro vedoucí skupin a učitele. Illustrated by Věra Broumová. Vydání první. Praha: Portál, 2007, 173 stran. ISBN 9788073673178. info
  • Efektivní učení ve škole. Edited by Dominik Dvořák. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 142 s. ISBN 8071785563. info
  • NELEŠOVSKÁ, Alena. Pedagogická komunikace v teorii a praxi : význam komunikace, vztah učitele k žákovi, komunikace ve škole, ukázky. Vydání 1. Praha: Grada, 2005, 171 stran. ISBN 8024707381. URL info
  • JANÍK, Tomáš a Jiří HAVEL. Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. 2005. info
  • KYRIACOU, Chris. Řešení výchovných problémů ve škole. Translated by Dagmar Tomková. Vydání první. Praha: Portál, 2005, 151 stran. ISBN 8071789453. info
  • NAVRÁTIL, Stanislav a Jan MATTIOLI. Školní konflikty : jak jim předcházet? jak je řešit? Brno: Paido, 2005, 72 s. ISBN 8073151065. info
  • KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 2. vyd. Praha: Portál, 2004, 155 s. ISBN 8071789658. info
  • LAZAROVÁ, Bohumíra. K možnostem reflexivní práce ve vzdělávání učitelů. In Vzdělávat učitele. Příspěvky o inovativní praxi. 1. vyd. Brno: Paido, 2001, s. 54-70. ISBN 80-7315-013-1. info
  • NEZVALOVÁ, Danuše. Reflexe v pregraduální přípravě učitele. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2000, 72 s. ISBN 8024402084. info
  • LAZAROVÁ, Bohumíra. První pomoc při řešení výchovných problémů. Poradenské minimum pro učitele. 1. vyd. Praha: STROM, 1998, 62 s. Škola 21. ISBN 80-86106-00-4. info
Výukové metody
teoretická i praktická příprava formou seminářů,úkoly pro samostudium
Metody hodnocení
-zapojení se do aktivit na semináři
-zpracování zadaných úkolů a šetření
-kontrola úkolů
Předmět je ukončen kolokviem.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2013, podzim 2015, jaro 2016, podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019.