FSpS:nk2434 Management sportovních akcí a - Informace o předmětu
nk2434 Management sportovních akcí a klubů
Fakulta sportovních studiípodzim 2018
- Rozsah
- 7/13/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Jiří Novotný, CSc. (přednášející)
Mgr. Adam Kyselica, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Jiří Novotný, CSc.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Kontaktní osoba: Bc. Eva Dolejší
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií - Rozvrh
- Pá 5. 10. 13:00–15:30 B11/311, Pá 19. 10. 8:00–11:20 B11/206
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Management sportu (program FSpS, N-TV) (2)
- Cíle předmětu
- Studenti získají přehled o manažerských, sociálních, psychologických i obchodních dovednostech, nevyhnutelných pro udržení činnosti klubů na různých úrovních sportovní hierarchie a v různých sektorech sportu (veřejný, soukromý, neziskový). Posílení generických dovedností a znalostí: komunikační, prezentační a interaktivní dovednosti – studenti budou pracovat ve skupinách a následně prezentovat různé materiály. Informační a technologická kompetence – prostřednictvím přípravy plánování akcí a návrhů, rozpočtů a prezentací za použití prostředků IKT. Řešení problémů – identifikace a implementace správného stylu vedení.
- Výstupy z učení
- Studenti, po úspěšném ukončení tohoto předmětu, budou schopni:
- diskutovat a aplikovat strategii, finanční plánování a evaluaci sportovních událostí
- realizovat marketingový plán pro sportovní akce dle vlastního výběru
- prokázat znalost postupů řízení lidských zdrojů potřebných pro realizaci sportovní události
- aplikovat příslušné bezpečnostní a právními předpisy a postupy nutné při organizaci sportovní události
- aplikovat teoretické poznatky získané v předchozím studiu pro úspěšné plánování, realizaci a vyhodnocení sportovní události
- prokázat schopnost integrovat „klíčové dovednosti“ do svých projektů a prezentací
Druhá část předmětu poskytne studentům možnost získat poznatky o principech řízení a správy sportovního klubu nebo zařízení. - Osnova
- PRVNÍ ČÁST:
- 01. Úvod - klasifikace sportovních akcí a jejich místo v odvětví sportu
- 02. Plánovací cyklus při sportovních akcích
- 03. Průzkum trhu a zpracování koncepce akce
- 04. Plánování lidských zdrojů a řízení potřebné pro realizaci sportovní akce
- 05. Finanční plánování a řízení sportovní akce
- 06. Marketing sportovní akce
- 07. Bezpečnost a právní předpisy a postupy
- 08. Stanovení časového plánu a kontrolních seznamů.
- 09. Realizace sportovní akce a její rizika
- 10. Metody hodnocení sportovní akce
- DRUHÁ ČÁST:
- 01. Plánování v klubu (pochopení prostředí, rozsah klubových služeb; single-sportovní klub versus multisport klub; cíle; pravidla a postupy, správa klubu)
- 02. Vedení sportovního klubu (organizační a manažerské teorie; funkce řízení; úrovně řízení; styly vedení)
- 03. Řízení lidských zdrojů (popis práce; proces přijímání; orientace nových zaměstnanců; hodnocení výkonnosti; spokojenost zaměstnanců)
- 04. Právní aspekty vedení klubu (právní zásady; smluvní vztahy)
- 05. Obchodní aspekty vedení klubu (rozpočtování a účtování; marketing)
- 06. Sponzoring a získávání finančních zdrojů (sponzoring versus získávání finančních prostředků; vytváření partnerství, financování z grantů)
- Literatura
- povinná literatura
- Kolektiv autorů. Manuál řízení sportovního klubu. ČUS : Olympia 2017. ISBN 978-80-7376-471-5
- NOVÁ, Jana, Jiří NOVOTNÝ, Oldřich RACEK, Jaroslav REKTOŘÍK, Aleš SEKOT, Milena STRACHOVÁ a Hana VÁLKOVÁ. Management, marketing a ekonomika sportu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 284 s. ISBN 978-80-210-8346-2. Online knihkupectví Munipress info
- Výukové metody
- Přednášky budou doplněny o další studium v rámci přípravy na diskuzích a prezentací během semináře. Semináře jsou navrženy tak, aby podporovaly používání pojmů a teorií získaných z přednášky a přípravy na konkrétní situaci nebo problém aplikované na management sportovní události. Od studentů se očekává samostudium a příprava na semináře včetně čtení orientačních textů a případových studií. Vlastní učení se bude probíhat hlavně tím, že studenti zpracují vlastní příspěvky na semináře a budou průběžně pracovat na jejich zadání.
- Metody hodnocení
- - písemná individuální nebo skupinová práce dle zadání
– analýza na téma Management sportovní události nebo Management sportovního klubu
- reflexe, hodnocení organizace a řízení celé sportovní akce nebo sportovního klubu založené na výzkumu prostřednictvím přímého pozorování a dotazování vhodných lidí
- 25minutová individuální nebo skupinová prezentace na vybrané téma Management sportovní události (15 minut prezentace a 10 minut diskuse), umožní studentům zlepšit své komunikační a argumentační dovednosti - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2018/nk2434