np2390 Management a marketing sportovních akcí a klubů

Fakulta sportovních studií
podzim 2018
Rozsah
1/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Jiří Novotný, CSc. (přednášející)
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Jiří Novotný, CSc.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Předpoklady
znalosti studenta základů managementu a marketingu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou managementu a marketingu sportovních akcí a klubů. Využít získané teoretické znalosti v praxi při přípravě sportovních akcí a v řízení sportovního klubu.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- vytvořit plán sportovní akce se všemi podstatnými aspekty
- porozumět principům řízení a správy sportovního klubu nebo zařízení
- znát problematiku marketingového výzkumu ve sportu
- dokázat realizovat marketingový výzkum
- využít znalost kupního chování spotřebitele při návrhu marketingového plánu sportovní organizace
- vysvětlit strategii vývoje a rozvoje a umístění sportovní značky na trhu
- diskutovat problematiku vztahového marketingu
Osnova
  • 01. Sportovní klub, sportovních akce a globalizace sportu
  • 02. Plánování sportovní sportovních akcí
  • 03. Realizace sportovní akce a její vyhodnocení
  • 04. Vedení sportovního klubu
  • 05. Právní aspekty vedení klubu
  • 06. Marketingový výzkum
  • 07. Kupní chování spotřebitele – participanti
  • 08. Kupní chování spotřebitele – diváci
  • 09. Sportovní značka
  • 10. Vztahový marketing
Literatura
    doporučená literatura
  • HOYE, Russell. Sport management : principles and applications. 3rd ed. New York: Routledge, 2012, xx, 284. ISBN 9781856178198. info
  • BLAŽEK, Ladislav. Management - organizování, rozhodování, ovlivňování. 2011. ISBN 978-80-247-3275-6. info
  • BÜHLER, André W. a Gerd NUFER. Relationship marketing in sports. Amsterdam: Butterworth-Heinemann, 2010, x, 198. ISBN 9780750684958. info
  • MULLIN, Bernard James, Stephen HARDY a William Anthony SUTTON. Sport marketing. 3rd ed. Champaign, Ill.: Human Kinetics, 2007, xii, 539. ISBN 9780736060523. URL info
  • WAKEFIELD, Kirk L. Team sports marketing. Amsterdam: Elsevier Butterworth-Heinemann, 2007, ix, 273. ISBN 9780750679794. URL info
Výukové metody
Výuka je vedena formou přednášek a seminářů.
V seminářích budou řešeny aktuální případové studie, očekávána je diskuze nad danou problematikou.
Student vypracuje a prezentuje dvě seminární práce.
Metody hodnocení
Závěrečná zkouška je ústní.
Student bude připuštěn ke zkoušce, jestliže řádně prezentuje a včas odevzdá obě seminární práce (tj. získá 60–100 %). Hodnocení seminárních prací a jejich prezentace tvoří polovinu závěrečného hodnocení.
Hodnocení:
A – 100–90 % B – 89–85 % C – 84–75 % D – 74–70 % E – 69–60 %
Jestliže se student dopustí jakéhokoliv disciplinárního přestupku, bude toto jednání považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu. Vyučující uzavře zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou F a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2015, podzim 2016.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2018/np2390