np2513 Management a marketing

Fakulta sportovních studií
podzim 2019
Rozsah
1/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Jiří Novotný, CSc. (přednášející)
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ondřej Pelikán (cvičící)
Garance
doc. Ing. Jiří Novotný, CSc.
Oddělení managementu sportu – Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Oddělení managementu sportu – Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Rozvrh
Út 17. 9. 13:00–14:40 B11/311, Út 1. 10. 13:00–14:40 B11/311, Út 15. 10. 13:00–14:40 B11/311, Út 29. 10. 13:00–14:40 B11/311, Út 12. 11. 13:00–14:40 B11/311, Út 26. 11. 13:00–14:40 B11/311
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
np2513/01: Po 7. 10. 12:00–13:50 E34/225 - seminární místnost, Po 14. 10. 12:00–13:50 E34/225 - seminární místnost, Po 21. 10. 12:00–13:50 E34/225 - seminární místnost, Po 4. 11. 12:00–13:50 E34/225 - seminární místnost, Po 11. 11. 12:00–13:50 E34/225 - seminární místnost, O. Pelikán
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu bude seznámit studenty se specifiky řízení v prostředí sportu a s činnostmi manažera ve sportu s důrazem na jejich specifika v oblasti řízení poradenské činnosti, v oblasti kondičního tréninku a při plánování a realizaci pohybových aktivit pro různé cílové skupiny u běžné populace.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu budou studenti schopni:
01. pochopit důležitost a význam strategického řízení poradenské činnosti v oblasti kondičního tréninku
02. kriticky analyzovat klíčové rysy současného strategického řízení ve sportovním prostředí ve vztahu k plánování a realizaci řízených pohybových aktivit u běžné populace
03. identifikovat strategická rozhodnutí, kterým čelí manažeři ve sportovních organizacích při řízení poradenské činnosti v oblasti kondičního tréninku
04. kriticky hodnotit strategické možnosti plánování pohybových aktivit včetně jejich proveditelnosti a udržitelnosti
05. identifikovat problémy a příležitosti, jimž čelí sportovní organizace při implementaci zvolené strategie v různých oblastech s osobitým důrazem na kondiční trénink a pohybové aktivity
06. charakterizovat funkce, role a činnosti sportovního manažera potřebné pro řízení poradenské činnosti v oblasti kondičního tréninku a při plánování a realizaci pohybových aktivit pro různé cílové skupiny
07. vysvětlit jednotlivé pohledy na marketingové řízení a na marketing obecně
08. popsat jednotlivé prvky marketingového mixu
09. porozumět a vysvětlit problematiku řízení marketingového mixu
10. identifikovat klíčové body v nákupním chování spotřebitele z pohledu marketingu
11. aplikovat získané znalosti v oblasti marketingového výzkumu
12. vypracovat na základě nabytých znalostí marketingový plán
Osnova
  • 01. Úvod do strategického řízení sportu a pohybových aktivit – potřeba strategického a finančního plánování, základní strategické koncepce řízení v odvětví sportu
  • 02. Analýza strategického prostředí ve sportu – tržní prostředí, PESTEL a SWOT analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil; mezery na trhu v oblasti sportu
  • 03. Principy strategického managementu a strategické volby ve sportu – základ konkurenční výhody a volba vhodné strategie
  • 04. Organizační a strategické změny – podmínky vnitřní organizace ve sportu, archetypy dynamiky změn vnitřního uspořádání sportovních organizací pro plnění zvolené strategie
  • 05. Řízení lidských zdrojů ve sportu a vůdcovství – specifika řízení a hodnocení lidských zdrojů ve sportovních organizacích; teorie vůdcovství, odlišnosti pojmů manažer a vůdce a jejich důsledky na řízení ve sportu
  • 06. Organizační kultura a hodnocení výkonnosti ve sportu – specifika a význam organizační kultury ve sportu; modely hodnocení výkonnosti ve sportu
  • 07. Uvedení do problematiky marketingu
  • 08. Vývoj marketingu
  • 09. Prostředí podniku (makroprostředí a mikroprostředí)
  • 10. Marketingové strategie
  • 11. Koncepce cíleného marketingu (segmentace, targeting, positioning)
  • 12. Marketingový mix
  • 13. Nkupní chování spotřebitele
  • 14. Marketingový výzkum
Literatura
    doporučená literatura
  • REKTOŘÍK, Jaroslav, Petr PIROŽEK, Jana NOVÁ, David PÓČ, Darek VÍT, Tereza GÁLLOVÁ, Daniel HRBOLKA, Kateřina ŠMAJZROVÁ, Petr KOTYZA a Pavel MRNUŠTÍK. Projektový management ve sportu. první. Masarykova Univerzita Brno: MUNI PRESS, 2015, 180 s. 1.Edice. ISBN 978-80-210-7995-3. info
  • NOVÁ, Jana. Management sportu – teorie, případové studie, kvalita. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 155 s. ISBN 978-80-210-6780-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-6781-2014. info
  • KOTLER, Philip. Moderní marketing : 4. evropské vydání. Translated by Jana Langerová - Vladimír Nový. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 9788024715452. info
Výukové metody
přednášky a řešení případových studií.
Metody hodnocení
Zkouška se skládá z části písemné (min. 60 %), úspěšní studenti budou připuštěni k části ústní. Předpokladem připuštění ke zkoušce je docházka (možná 1 absence) a úspěšné prezentace na zadaná témata z oblasti marketingu.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2019/np2513