FSS:SPP115 Praxe II - Informace o předmětu
SPP115 Odborná praxe a supervize II, individuální
Fakulta sociálních studiíjaro 2010
- Rozsah
- 1/1/0. + 104 hodin. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Zdeňka Dohnalová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jitka Navrátilová, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Monika Punová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Vlasta Řezníková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Šárka Smutná (cvičící)
Mgr. Jiří Vander, DiS., Ph.D. (pomocník) - Garance
- prof. PhDr. Libor Musil, CSc.
Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SPP115/A: St 12:00–13:30 U53, M. Punová
SPP115/B: Čt 14:00–15:40 U53, J. Navrátilová
SPP115/C: St 14:00–15:40 U53, Z. Dohnalová, V. Řezníková - Předpoklady
- SPP113 Praxe I && SOUHLAS
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Kurz je vyučován na bakalářském stupni. Úlohou supervizního semináře je uvést studenty do výkonu jejich praxí. Hlavním cílem je seznámení se s Eganovým modelem řešení problémů a trénování komunikačních schopností a dovedností. Supervizní seminář poskytuje možnost konfrontovat praktické problémy, které studenti zažívají během praxí, s jejich teoretickým vysvětlením. Obsahem jednotlivých seminářů je především reflexe podmínek výkonu sociální práce, rozbor příkladů z praxe, sdílení vlastních zkušeností a trénování základních komunikačních schopností a dovedeností.
- Osnova
- Supervize - definice, funkce, formy Supervize v sociální práci Eganův model řešení problémů Burn out syndrom Verbální komunikace Neverbální komunikace
- Literatura
- HAVRDOVÁ, Zuzana a Martin HAJNÝ. Praktická supervize : průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery a příjemce supervize. Praha: Galén, 2008, 213 s. ISBN 9788072625321. info
- NAVRÁTIL, Pavel, Libor MUSIL, Jitka NAVRÁTILOVÁ a Monika ŠIŠLÁKOVÁ. Odborná praxe a supervize: hledání příkladů dobré praxe. 2007. URL info
- NEČASOVÁ, Mirka. Využití supervize v pomáhajících profesích na příkladu sociální práce. In KNOTOVÁ, Dana, Lenka HLOUŠKOVÁ a Kateřina PEVNÁ. Trendy v přípravě pedagogických pracovníků. 1. vydání. Brno: Konvoj, 2007, s. 165 - 169, 4 s. ISBN 978-80-7302-133-7. info
- TSUI, Ming-sum. Social work supervision : contexts and concepts. Thousand Oaks, Calif.: SAGE Publications, 2005, xviii, 178. ISBN 0761917675. URL info
- HAWKINS, Peter a Robin SHOHET. Supervize v pomáhajících profesích. Translated by Helena Hartlová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 202 s. ISBN 8071787159. info
- HAVRDOVÁ, Zuzana. Kompetence v praxi sociální práce :metodická příručka pro učitele a supervizory v sociální práci. Praha: Osmium, vydavatelství a nakladatelství, 1999, 167 s. ISBN 80-902081-8-5. info
- Výukové metody
- přednáška, skupinová diskuse
- Metody hodnocení
- diskuse ve skupině, závěrečná individuální diskuse
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2010/SPP115