POL490 Volební kampaň v teorii a praxi - interaktivní workshop

Fakulta sociálních studií
jaro 2014
Rozsah
1/1/0. 6 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Otto Eibl, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Anna Shavit, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Miloš Gregor, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Stanislav Balík, Ph.D.
Oddělení politologie – Katedra politologie – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Libuše Stará
Dodavatelské pracoviště: Oddělení politologie – Katedra politologie – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
každý sudý čtvrtek 15:15–18:30 U41
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student will learn team work. Within the team they will propose, plan, discuss and formulate electoral campaign timetable. They will create, organize and guide electoral campaign. They will compete among other students. As a part of the course they will train under the guidance of professionals their leadership, rhetorical and organizational skills.
Osnova
  • 1. Úvodní hodina - základní informace o průběhu kurzu, rozdělení studentů do pracovních týmů 2.Workshop Volební trh 3. Workshop Aktéři voleb (fungování politických stran, stranické primárky) 4. Jak připravit volební kampaň? 5. Úvod do volební reklamy 6. Jak se rozhodnout kandidovat, práce s kandidátem (simulace televizní debaty) 7. Role médií a PR kampaně 8. Workshop VOLBY 2009 – závěrečné prezentace připravených volebních kampaní
Literatura
  • SHEA, Daniel M. a Michael John BURTON. Campaign craft : the strategies, tactics, and art of political campaign management. 3rd ed. Westport, Conn.: Praeger Publishers, 2006, xvi, 235. ISBN 0275990044. info
  • BRADER, Ted. Campaigning for hearts and minds : how emotional appeals in political ads work. Chicago: University of Chicago Press, 2006, xvi, 280. ISBN 0226069893. info
  • Campaigns and political marketing. Edited by Wayne P. Steger - Sean Q. Kelly - J. Mark Wrighton. New York, NY: Haworth Press, Inc., 2006, 210 s. ISBN 0789032104. info
  • MARK, David. Going dirty : the art of negative campaigning. Lanham: Rowman & Littlefield Publishers, 2006, x, 267. ISBN 0742545016. info
  • Campaigns and elections American style. Edited by James A. Thurber - Candice J. Nelson. 2nd ed. Boulder, Colo.: Westview Press, 2004, xiii, 260. ISBN 0813341825. URL info
  • SHAW, Catherine M. The campaign manager : running and winning local elections. 3rd ed. Boulder, Colo.: Westview Press, 2004, xvi, 399. ISBN 0813342228. URL info
  • STONECASH, Jeffrey M. Political polling : strategic information in campaigns. Lanham, Md.: Rowman & Littlefield, 2003, x, 169. ISBN 074252552X. info
Výukové metody
lectures, workshops, presentations by professionals in the sectors, drills, class discussion, group projects
Metody hodnocení
Výuka bude probíhat formou workshopů a vstupů expertů. Pro ukončení kurzu je nutné odevzdat a prezentovat koncept volební kampaně. Hodnotí se účast na workshopech (povinná), aktivita a kreativita v hodinách a závěrečná práce (její písemná podoba i prezentace na posledním workshopu).
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.