FSS:POL490 Volební kampaň - Informace o předmětu
POL490 Volební kampaň v teorii a praxi - interaktivní workshop
Fakulta sociálních studiíjaro 2018
- Rozsah
- 1/1/0. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Otto Eibl, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Miloš Gregor, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Stanislav Balík, Ph.D.
Oddělení politologie – Katedra politologie – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Lucie Pospíšilová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení politologie – Katedra politologie – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- Čt 15:15–18:30 U41
- Předpoklady
- Studenti by měli mít základní znalosti z oblasti politologie a tvorby volebních kampaní, které si v tomto kurzu dále prohloubí a vyzkouší aplikovat na simulované kampani.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40 - Mateřské obory/plány
- Politologie (program FSS, N-PL)
- Cíle předmětu
- Studenti se naučí týmové práci a dělbě zodpovědnosti za týmovou práci. Rozděleni do týmů navhnou, naplánují, prodiskutují a formulují základní harmonogram a plán volební kampaně pro svého kandidáta, kterou následně i zrealizují. V rámci kurzu budou mezi sebou navzájem soutěžit o přízeň studentů katedry politologie. Součástí kurzu jsou pravidelná setkání s odborníky z praxe, se kterými studenti budou moci konzultovat své návrhy v rámci kampaně a od kterých získávají zpětnou vazbu.
- Výstupy z učení
- Studenti budou po absolvování kurzu schopni: - týmově spolupracovat; - rozdělit kompetence a zodpovědnost; - plánovat a provést projekt; - lépe vystupovat na veřejnosti; - kriticky zhodnotit projekt.
- Osnova
- 1. Volební trh a jeho analýza 2. Volební tým - role, pravomoci, zodpovědnost 3. Kandidát a produkt - osobnost, umístění, prezentace, obsah 4. Strategie kampaně 5. Komunikační mix 6. Sociální sítě ve volební kampani 7. Spoty a GOTV 8. Komunikační trénink 9. Debata kandidátů
- Literatura
- doporučená literatura
- FUSCO, Peter J. Running, how to design and execute a winning conservative campaign. 2nd ed. [New York]: [s.n.], 2010, iv, 283. ISBN 9781440421914. info
- SHEA, Daniel M. a Michael John BURTON. Campaign craft : the strategies, tactics, and art of political campaign management. 3rd ed. Westport, Conn.: Praeger Publishers, 2006, xvi, 235. ISBN 0275990044. info
- BRADER, Ted. Campaigning for hearts and minds : how emotional appeals in political ads work. Chicago: University of Chicago Press, 2006, xvi, 280. ISBN 0226069893. info
- Campaigns and political marketing. Edited by Wayne P. Steger - Sean Q. Kelly - J. Mark Wrighton. New York, NY: Haworth Press, Inc., 2006, 210 s. ISBN 0789032104. info
- MARK, David. Going dirty : the art of negative campaigning. Lanham: Rowman & Littlefield Publishers, 2006, x, 267. ISBN 0742545016. info
- Campaigns and elections American style. Edited by James A. Thurber - Candice J. Nelson. 2nd ed. Boulder, Colo.: Westview Press, 2004, xiii, 260. ISBN 0813341825. URL info
- SHAW, Catherine M. The campaign manager : running and winning local elections. 3rd ed. Boulder, Colo.: Westview Press, 2004, xvi, 399. ISBN 0813342228. URL info
- STONECASH, Jeffrey M. Political polling : strategic information in campaigns. Lanham, Md.: Rowman & Littlefield, 2003, x, 169. ISBN 074252552X. info
- Výukové metody
- přednášky, semináře, prezentace expertů z praxe, diskuse, simulace
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na seminářích; průběžné plnění úkolů (napsat tiskovou zprávu, spravovat účet na Facebooku, připravit scénář volebního spotu), průběžná zpětná vazba, odevzdání písemných podkladů pro provedenou kampaň.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2018/POL490